
6/6 - „Lapės istorija“
Lektorė: psichologė-terapeutė Elnora Jachjajeva
Šie patyriminiai mokymai skirti TIK Programos V SRAUTO dalyviams.
Nuo 15 iki 18 val. dirbsime Bernardinų sode ir Vilniaus vaikų ir jaunimo galerijoje.
„Kartą gyveno užmarši lapė. Ji kaskart pamiršdavo, tai metus, tai dieną, tai raktus šaldytuve, tai knygą po sofa, tai batus duše. Būdavo, kad pamiršdavo pasikloti lovą arba ant pižamos užsivilkdavo patį gražiausią rūbą...“
Atvykus į Bernardinų sodą, susipažinsime su aplinka, sodo išplanavimu, augmenija, sodo istorija.
Vilniaus vaikų ir jaunimo galerijos erdvėje patirtį vizualizuosime: klausysimės istorijos apie Lapę ir jos skrybėlę.
Lavinsime pastabumą ir kūrybiškumą. Išbandysime gido įrangą.
Registracija: GRUPĖ PILNA
Patyriminės veiklos yra skirtos susipažinti, išbandyti įvairius mokymo(si) metodus (pvz. darbas grupelėse, patyriminis tyrinėjimas/ patyriminės užduotys, atvejo metodas, individuali refleksija, stebėjimas, istorijų pasakojimas, apklausos metodas ir pan.) bei juos savarankiškai adaptuoti, (pri)taikyti kuriant savo mokomojo dalyko pamokas už mokyklos ribų. Patyriminių veiklų metu svarbus individualus dalyvio patyrimas bei refleksija.
Po patyriminių veiklų suteikiama erdvė ir galimybė dalyviams reflektuoti, diskutuoti su kolegoms, pasidalinti kūrybiniais sprendimais bei idėjomis kaip organizuoti tyrinėjimu bei kūryba pagrįstą ugdymo procesą už tradicinės klasės ribų. Veiklų metu rekomenduojama dalyviams kilusias mintis, patikusias idėjas fiksuoti „Pamokos plano formoje“ (pridedama). Tai gali būti naudingas „juodraštis“ būsimam mokomojo dalyko pamokos planui, kurį kiekvienas dalyvis kuria individualiai.
Mokymų turinys
Veiklų eiga:
1. Pasirinksime temą, žanrą, nuotaiką.
2. Ištyrinėsime Bernardinų sodą, jo istoriją.
3. Numatysime kūrybinį projekto planą: pagrindinės istorijos linijos, personažai ir įvykiai.
4. Pasirinksime pasakojimo techniką.
5. Kursime istorijas ir jomis dalinsimės.
Išlaisvinsime kūrybiškumą ir atskleisime autentiškas istorijos detales.