nematomos-miesto-istorijos-miesto-zenklu-medziokle_57_01747818632-c4736243b89730bc8b235574fca8226b.png

Miesto ženklai ir nematomos istorijos

Maksimalus dalyvių skaičius: Iki 30
Pamoką sukūrė - Arūnė Šipkinienė
  • Dailė
  • 9 klasei
    10 klasei
    11 klasei
    12 klasei
  • Lauke
  • Pilies g. 6, Vilnius
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 1:30 val.

Kaip skaityti ir interpretuoti miesto vizualinius ženklus?

Mokiniai tyrinės Vilniaus senamiesčio miesto ženklus – architektūrines detales, dekoratyvinius elementus ir kitus paslėptus vizualinius simbolius. Jų užduotis – atrasti, užfiksuoti ir interpretuoti šiuos ženklus, sukuriant trumpas istorijas apie juos.

Mokiniai ne tik išbandys kūrybinę veiklą – fotografavimą ir eskizavimą, bet ir ugdys kritinį mąstymą bei kultūrinį sąmoningumą, analizuodami miesto vizualinį paveldą ir kurdami pasakojimus apie atrastus objektus.

Pamoka skatina mokinių gebėjimą pastebėti, analizuoti ir vizualiai interpretuoti miesto vizualinius ženklus, ugdo vizualinį raštingumą, kultūrinį sąmoningumą ir meninę vaizduotę per kūrybinę tiriamąją veiklą realioje aplinkoje.

Pamokos tikslas

Pastebėti mieste slypinčias istorijas.

Pamokos planas

I. Įžanga ir užduoties paaiškinimas (10 min.)
• Mokytojas pristato užduotį: miesto ženklų „medžioklę“ ir paslėptų istorijų ieškojimą.
• Pristatoma misija: sukurti vizualų pasakojimą apie rastą ženklą ir jo istoriją.

II. Objektų fiksavimas (30–40 min.)
• Mokiniai fotografuoja ar eskizuoja pasirinktus objektus (bent 3).
• Prie kiekvieno objekto pažymi vietą, datą ir trumpą komentarą: kodėl pasirinko, kuo šis ženklas ypatingas ir kokia galėtų būti jo paslėpta istorija.
• Mokytojas konsultuoja, padeda ieškoti įdomesnių fragmentų ir jų istorijų.

III. Refleksija ir pasiruošimas kūrybinei užduočiai (5–10 min.)
• Grįžus į numatytą susitikimo vietą, mokiniai dalijasi trumpais pastebėjimais apie atrastus ženklus ir jų istorijas.
• Pateikiamas klausimas refleksijai: ką miestas slepia? Kokią istoriją pasakoja ši detalė?

Kompetencijos

Kultūrinė
Kūrybiškumo
Pažinimo
Socialinė
Skaitmeninė

Temos ugdymo programose

Dailės istorija; Vaizdavimo būdai ir galimybės

Pamokos vieta:

Senamiesčio seniūnija, Pilies g. 6, Vilnius
Panašios pamokos
Visos pamokos
Kaip naudotis?