triuksmo-zemelapis-miesto-erdvese_57_01748193687-8e551aad8bebe0e18df34d5a22a49830.png

Miesto erdvių triukšmo žemėlapis

Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
  • Geografija,
    Fizika,
    Biologija,
    Informatika
  • 7 klasei
    8 klasei
    9 klasei
    10 klasei
  • Lauke
  • Sodų g. 22, Vilnius
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 45 min

Ar Vilnius - triukšmingas miestas?

Mokiniai miesto aplinkoje tyrinėja garso lygio skirtumus – naudodami „Phyphox“ programėlę, jie fiksuoja garso stiprumą (dB) skirtingose lokacijose.

Surinkę duomenis, mokiniai juos analizuoja, aptaria priežastis ir formuluoja išvadas apie urbanistinę triukšmo taršą.

Pamokos pabaigoje diskutuoja apie triukšmo poveikį žmogaus sveikatai ir miesto aplinkai.

Pamoka ugdo tiriamuosius įgūdžius, aplinkosauginį sąmoningumą, skatina dirbti komandoje ir spręsti aktualias miestui problemas.


Nuotrauka - autoriaus padaryta iškarpa iš programėlės.

Pamokos tikslas

Išmatuoti ir palyginti garso lygį skirtingose Vilniaus vietose naudojant „Phyphox“ programėlę, analizuoti triukšmo poveikį aplinkai.

Pamokos planas

Mokytojas pristato pamokos tikslą ir nurodo tyrimo vietas.
Pamokos pradžioje mokytojas paaiškina, kad mokiniai atliks triukšmo matavimus įvairiose Vilniaus miesto vietose. Aptariamos saugumo taisyklės ir naudojimosi „Phyphox“ programėle principai.

Mokiniai atlieka matavimus skirtingose miesto vietose.
Dirbdami grupėmis, mokiniai pasiskirsto į nurodytas vietas (pvz., parką, autobusų stotį, senamiestį). Naudodami „Sound Level Meter“ funkciją „Phyphox“ programėlėje, 1 minutę fiksuoja garso lygį (dB). Rezultatus užrašo.

Mokiniai analizuoja duomenis ir pristato išvadas.
Grįžę į sutartą vietą, mokiniai apibendrina gautus duomenis: nustato, kur buvo garsiausia ir tyliausia vieta, diskutuoja apie priežastis, triukšmo poveikį sveikatai ir galimus sprendimus.

Kompetencijos

Komunikavimo
Pažinimo
Socialinė
Skaitmeninė

Temos ugdymo programose

Fizika (7–10 klasė): Teminė sritis: Bangos Temos: Garsas ir jo savybės (dažnis, amplitudė, garso greitis, garsumo matavimas) Garsas kaip banginis reiškinys Triukšmo tarša ir jos poveikis Pasiekimai: Atlieka garso lygio matavimus realioje aplinkoje. Naudoja jutiklius duomenų rinkimui ir analizavimui. Paaiškina garsumo pokyčius remiantis aplinkos savybėmis. Pateikia pavyzdžių apie triukšmo poveikį žmogaus sveikatai. ✅ Biologija (7–10 klasė): Teminė sritis: Sveikata ir sauga Temos: Jutimų organai (klausos sistema, triukšmo poveikis) Aplinkos poveikis sveikatai Pasiekimai: Nurodo, kokį poveikį sveikatai gali turėti triukšmas. Aptaria, kaip apsisaugoti nuo triukšmo žalos. ✅ Geografija: Teminė sritis: Žmogaus veikla ir aplinka Temos: Miesto planavimas Aplinkos kokybės vertinimas Triukšmo šaltiniai mieste Pasiekimai: Naudoja duomenis aplinkos kokybei įvertinti. Aiškina, kaip urbanizacija daro įtaką gyvenimo kokybei. ✅ Informacinės technologijos: Temos: Duomenų rinkimas ir skaitmeninis fiksavimas Programėlių taikymas tyrimams Pasiekimai: Naudoja mobiliąsias programėles duomenų rinkimui. Interpretuoja matavimų rezultatus. Kuria ataskaitą ar vizualizaciją remdamiesi surinktais duomenimis.

Pamokos vieta:

Žirmūnų seniūnija, Sodų g. 22, Vilnius
Panašios pamokos
Visos pamokos
Kaip naudotis?