atsimerkusios-akys-svari-aplinka_57_01749055366-907f28bc58b4fc9e856f17296fb67659.png

Atsimerkusios akys – švari aplinka

Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Laima Loginovienė
  • Gamta
  • 2 klasei
    3 klasei
  • Lauke
  • Bernardinų sodas
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 45 min

Kas pakels šiukšlę?

Pamokoje mokiniai tyrinės aplinką ir atliks paprastą gamtamokslinį tyrimą, stebėdami žmonių reakciją į numestą šiukšlę viešoje vietoje. Stebėjimo duomenis vaikai žymėsis užduočių lape, juos atvaizduos diagramomis ir apibendrins.

Remdamiesi pasaka apie Šiukšliuką ir Švariukę, vaikai mokysis atpažinti netinkamą elgesį gamtoje bei supras, kaip mažas geras darbas gali daryti didelę įtaką.

Pabaigoje mokiniai reflektuos apie patirtus įspūdžius, organizuos šiukšlių rinkimo talką. Kiekvienas pamokos dalyvis gaus simbolinį „Tvarkuolio“ ženklelį kaip padėką už pastangas.

Pamoka lavina gebėjimą stebėti aplinką, skatina mokinius tapti sąmoningais piliečiais – Tvarkuoliais, kurie rūpinasi aplinka ne tik stebėdami, bet ir veikdami. Pamokos metu taip pat ugdomas komandinis darbas, gebėjimas reflektuoti, kelti hipotezę, daryti išvadą.


Iliustracija pamokos autorės.



Pamokos tikslas

Ugdyti mokinių gebėjimą stebėti aplinką ir sąmoningai ją saugoti.

Pamokos planas

1. Atvykimas į pasirinktą viešą vietą (pvz., parką).

2. Įžanginė diskusija apie šiukšlinimą.
Mokytojas inicijuoja diskusiją, kaip mokiniai jaučiasi matydami nešvarią aplinką, kodėl svarbu ją saugoti.

3. Pasakos „Šiukšliukas ir Švariukė“ skaitymas.
Mokytojas perskaito trumpą pasaką apie dvi pelytes ir šiukšlių keliamą pavojų gamtai.

4. Refleksija po pasakos.
Mokiniai trumpai aptaria, ką suprato iš pasakos, kokios mintys kilo.

5. Mokytojas pristato stebėjimo tyrimą.

6. Tyrimas (darbas komandose).
Mokiniai susiskirsto į komandas, pasirenka vietą, padeda netikrą šiukšlę ir stebi aplinkinius žmones, fiksuoja laiką.

7. Tyrimo rezultatų pateikimas.
Mokiniai žymi stebėjimo duomenis ir pateikia juos grafiškai (pvz., stulpeline diagrama).

8. Tyrimo išvadų formulavimas.
Komandos pateikia išvadas, palygina jas su iškelta hipoteze.

9. Refleksija apie tyrimą.
Aptariama, kas pavyko, kas buvo netikėta, ką būtų galima patobulinti.

10. Šiukšlių rinkimo talka.
Visi kartu surenka šiukšles iš aplinkos, kurioje vyko pamoka.

11. Tvarkuolio ženklelių įteikimas.
Kiekvienam mokiniui įteikiamas ar įsegamas simbolinis „Tvarkuolio“ ženklelis kaip padėka už pastangas.

Kompetencijos

Pilietiškumo

Temos ugdymo programose

Gamtamokslinis tyrinėjimas

Pamokos vieta:

Senamiesčio seniūnija, Bernardinų sodas
Panašios pamokos
Visos pamokos
Kaip naudotis?