
Miesto transporto statistika ir oro kokybės prognozė
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
Kaip oro kokybė priklauso nuo automobilių variklių?
Pamoka vyksta Vilniaus miesto gatvėse ir viešojo transporto stotelėse (pvz., Gedimino prospekte, Žirmūnų gatvėje, Pilaitės prospekte). Mokiniai komandomis stebi pravažiuojančius automobilius, skaičiuoja kiek iš jų turi elektrinius ir vidaus degimo variklius. Surinktus duomenis vaikai analizuoja, apskaičiuoja elektrinių automobilių procentinę dalį, braižo diagramas ir daro išvadas apie transporto poveikį oro kokybei.Pamoka ugdo kritinį mąstymą, duomenų rinkimo ir analizės įgūdžius, supažindina mokinius su transporto poveikiu aplinkai ir švaraus transporto svarba. Mokytojui padedant, mokiniai taip pat sužino apie oro taršos mažinimo galimybes ir miesto tvaraus transporto iniciatyvas.
Nuotrauka sugeneruota naudojant „ChatGPT“.
Pamokos tikslas
Mokytis rinkti ir analizuoti duomenis apie miesto transportą, suprasti švaraus transporto svarbą.Pamokos planas
Įžanga (15 min.)Mokytojas pristato pamokos tikslą, aptaria transporto poveikį oro kokybei. Paaiškina stebėjimo ir duomenų rinkimo metodiką.
Stebėjimas (30 min.)
Mokiniai komandose stebi ir skaičiuoja pravažiuojančius elektrinius ir vidaus degimo variklių automobilius.
Duomenų analizė (15 min.)
Mokiniai apskaičiuoja elektrinių automobilių procentinę dalį. Braižo diagramas, lygina gautus rezultatus su teorine informacija.
Refleksija ir aptarimas (10 min.)
Mokytojas moderuoja diskusiją apie transporto poveikį oro kokybei.
Mokiniai atsako į refleksijos klausimus: kas pastebėta, kokias išvadas galima padaryti, kokie galimi oro kokybės gerinimo būdai mieste.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Žmogaus ir aplinkos dermėPamokos vieta:
Šnipiškių seniūnija, Upės g. 9, Vilnius
Panašios pamokos