Sensorinis miesto erdvių tyrinėjimas
Maksimalus dalyvių skaičius: 20
Pamoką sukūrė - Irma Ogylbienė
Pamoką sukūrė - Irma Ogylbienė
Ką mūsų pojūčiai sako apie aplinką?
Pamoka skirta supažindinti vaikus su miesto erdve per penkis pagrindinius pojūčius – regėjimą, klausą, lytėjimą, uoslę ir judesį. Vaikai tyrinėja aplinką stebėdami, liesdami, klausydami, uosdami ir judėdami skirtingose stotelėse, reflektuoja, kaip skirtingi pojūčiai veikia jų emocijas, ir mokosi dalintis patirtimis su bendraamžiais.Pamoka ypač tinkama vaikams, turintiems autizmo spektro sutrikimų ar padidėjusį sensorinį jautrumą, taip pat tiems, kuriems svarbu lavinti sensorinį suvokimą.
Pamoka vyksta „Ogmios miesto“ lauko erdvėse, tačiau gali būti pritaikyta ir kitoms Vilniaus erdvėms.
Nuotrauka iš autorės asmeninio archyvo.
Pamokos tikslas
Supažindinti vaikus su miesto erdve per pojūčius, lavinti aplinkos pažinimą ir sąmoningumą.Pamokos planas
1. Įžanga (10 min.). Mokytojas pristato pamokos tikslą, užduotis, eigą.2. Sensorinis tyrinėjimas (25 min.)
Vaikai lanko numatytas „pojūčių stoteles“, atlieka pateiktas užduotis ir pildo užduočių lapą:
- regėjimas: aplinkoje pastebėti 5 skirtingas spalvas ir formas, įvardinti pastebėjimus.
- Klausa: 1 min. susikaupus klausytis, įvardyti garsus.
- Lytėjimas: paliesti skirtingus paviršius, nusakyti jų savybes.
- Uoslė: aptarti, ką užuodžia, ar kvapai malonūs, ar keisti.
- Judesys: vaikai atlieka judesio užduotį.
3. Aptarimas ir pabaiga (10–15 min.) - kas labiausiai patiko, sudomino.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Pasaulio tyrinėjimas; penki pojūčiaiPamokos vieta:
Žirmūnų seniūnija, Ogmios miestas
Panašios pamokos