visa-tiesa-apie-tvaru-devetu-drabuziu-naudojima_57_01712742204-0e6606b2504260c3984406e0b7478309.JPG

Visa tiesa apie tvarų dėvėtų drabužių naudojimą

Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - VšĮ Humana People to People Baltic
  • Klimatas / tvarumas,
    Karjera,
    Gyvenimo įgūdžiai
  • 7 klasei
    8 klasei
    9 klasei
    10 klasei
    11 klasei
    12 klasei
  • Viduje
  • Kibirkšties g. 6, Vilnius
  • Pamoką veda
    Įmonės atstovas
  • 1:30 val.

Ar įmanoma suderinti mados stilių ir tvarumą?

Pamokos metu mokiniai stebi dėvėtų drabužių rūšiavimo procesą, vėliau kartu su mokytoju ir įmonės darbuotoju diskutuoja aktualiais tvaraus vartojimo klausimais. Mokiniai sužinos, kad darbas su dėvėtais drabužiais tampa paklausia profesija, kuri reikalauja specialių žinių ir įgūdžių.

Pamokos metu siekiama:
- suteikti žinių apie dėvėtų drabužių surinkimo ir rūšiavimo svarbą bei pakartotinio naudojimo iššūkius, atskleisti kuo skiriasi „reuse“, „rewear" ir „recycling“;
- sustiprinti išmintingo pasirinkimo, santūraus vartojimo bei solidarumo nuostatas;
- įkvėpti, suteikti idėjų bei ryžto kuriant savitą, unikalų aprangos stilių naudojant dėvėtus drabužius;
- suteikti galimybę paklausti, pasidalinti įspūdžiais, išdėstyti nuostatas, pasakyti savo nuomonę apie vizitą ir darbą su dėvėtais drabužiais.

Mokiniai pamatys, kokius etapus pereina drabužiai, batai, tekstilės gaminiai juos atskiriant į pakartotinio panaudojimo, dėvėjimo ir perdirbimo kategorijas.
Kaip išvalomi ir sutvarkomi nešvarūs, bet kokybiški drabužiai ir batai.
Kaip išrūšiuoti daiktai paruošiami išvežti į parduotuves pakartotiniam naudojimui („reuse“, „rewear“), ar perdirbimo („recycling“) įmones, o atliekos – į specializuotas įmones.

Rekomenduojama, kad prieš pamoką mokiniai būtų susipažinę su prisegta medžiaga, apgalvotų jiems kylančius klausimus, kuriuos gali iš anksto nusiųsti mokytojui, kuris juos susistemintų. Tuomet diskusija ir refleksija bus tikslingesnė, atsakanti į mokiniams rūpimas temas.
Esate Vilniuje dirbantis mokytojas ir norėtumėte savo klasę užregistruoti į šią pamoką? Prisijunkite!

Pamokos tikslas

Suteikti žinių apie drabužių pakartotinį naudojimą, ugdyti tvaraus vartojimo įgūdžius.

Pamokos planas

1. Gamybinėse patalpose stebime drabužių rūšiavimo procesą ir etapus: nuo iškrovimo, paruošimo išvežti ir išvežimo. Klausome įmonės darbuotojo paaiškinimų, užduodame kylančius klausimus. Trukmė 45 min.

2. Diskusija ir refleksija posėdžių salėje (45 min.).
Dalijamės įspūdžiais, ką naujo šiandien sužinojome, ar pasikeitė požiūris į dėvėtų daiktų pakartotinį naudojimą.
Užduodame klausimus ir diskutuojame apie tvarumą dėvėtų rūbų ir tekstilės srityje.
Įmonės darbuotojas pristato tarptautinės prekybos dėvėtais drabužiais svarbą itin neturtingose pasaulio šalyse, pasakoja apie tarptautinį solidarumą ir „Humana People to People“ organizacijų partnerystę švietimo, sveikatos, socialinio vystymo ir aplinkos apsaugos srityse.
Pabaigos klausimas: ar suderinamas mados stilius ir tvarumas?

Kompetencijos

Kūrybiškumo
Pažinimo

Temos ugdymo programose

Darnus vystymasis

Pamokos vieta:

Panerių seniūnija, Kibirkšties g. 6, Vilnius
Visos pamokos
Kaip naudotis?