
Autorių teisės ir menas dirbtinio intelekto eroje
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Irina Delgiado
Pamoką sukūrė - Irina Delgiado
Ar DI gali būti laikomas kūrėju?
Mokiniai susipažins su autorių teisių pagrindais ir jų reikšme šiuolaikinėje kūryboje. Po to, analizuodami „Open Gallery“ grafičius, jie išmoks stebėti ir interpretuoti meninius kūrinius.Remdamiesi emocijomis, kurias sukelia paveikslai, mokiniai, naudodami dirbtinio intelekto (DALL·E 3 arba Stable Diffusion) įrankius, čia pat sukurs algoritmus savo paveikslams, diskutuos apie skirtumus tarp žmogaus sukurto meno ir DI generuotų vaizdų.
Pamoka baigiama pokalbiu apie autorinio ir DI darbų skirtumus, žmogaus ir dirbtinio intelekto simbiozės idėjas. Mokiniai reflektuos, ką jie suprato apie technologijų įtaką kūrybai, autentiškumą ir teisinius iššūkius.
Iliustracijos dizainas pamokos autorės.
Pamokos tikslas
Supažindinti mokinius su autorių teisių pagrindais, įtraukti į DI kūrybinį procesą.Pamokos planas
ĮŽANGA (20 min.)Galerijos „Open Gallery“ apžvalga.
KŪRYBINĖ DI LABORATORIJA (20 min.)
Naudodami DALL·E 3 arba Stable Diffusion, mokiniai generuoja naujus paveikslus pagal šiuos aprašymus ir lygina rezultatus su originaliais kūriniais.
DISKUSIJA IR ANALIZĖ (20 min.)
Mokiniai aptaria DI sugeneruotų kūrinių ir žmogaus meno skirtumus, diskutuodami apie kūrybos procesą, autentiškumą bei autorių teisių iššūkius DI eroje.
REFLEKSIJA (10 min.)
Mokiniai dalijasi savo įžvalgomis apie autorių teises ir DI poveikį menui, apmąsto savo kūrybinę patirtį.