
Žodžių kelionė: nuo draugiškų sinonimų iki priešingų antonimų
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Laima Loginovienė
Pamoką sukūrė - Laima Loginovienė
Kuo skiriasi sinonimas nuo antonimo?
Šioje pamokoje miesto erdvė tampa ne tik mokymosi fonu, bet ir svarbia mokymo(si) priemone. Veiklos organizuojamos taip, kad visa klasė nuolat judėtų, tyrinėtų aplinką ir įsitrauktų į kalbinius žaidimus, stiprinančius žodyno vartojimo įgūdžius.Pamoka pradedama žaidimu „Draugai ar priešai?“, kur mokiniai gestais nurodo, ar pateikti žodžiai yra sinonimai ar antonimai. Ši aktyvi įžanga padeda vaikams natūraliai įsitraukti į temą.
Kiti užsiėmimai vyksta porose – kiekvienas mokinys išsitraukia žodį ir turi rasti kitą mokinį, turintį tą patį žodžio reikšmės sinonimą ar antonimą. Suradę porą, mokiniai lauke, stebėdami miesto erdvę, kuria sakinius ir juos pristato garsiai, taip integruodami kalbinį mąstymą į praktinį bendravimą.
Pagrindinė pamokos veikla – objektų ar vietų tyrinėjimas aplinkoje. Poromis mokiniai pasirenka bet kokį lauke esantį daiktą (medį, suoliuką, gėlę ir pan.) ir, jo neįvardiję, aprašo jį sakiniais, vartodami sinonimus arba antonimus. Kiti mokiniai turi atspėti, apie kokį objektą, esantį matomoje aplinkoje, yra kalbama. Tokiu būdu gamta tampa neatsiejama mokymosi proceso dalimi.
Vėliau vyksta QR kodų paieškos žaidimas – visame lauko plote paslėpti QR kodai, kuriuos nuskenavus atskleidžiami žodžiai. Mokiniai turi užrašyti žodį, jam parinkti sinonimą ir antonimą, o po to sukurti sakinius. Ši veikla skatina ne tik kalbinį aktyvumą, bet ir fizinį judėjimą bei orientaciją erdvėje.
Pamoka užbaigiama refleksija – mokiniai diskutuoja apie patirtį, aptaria, kas sekėsi geriausiai, ką naujo išmoko, ką norėtų pakartoti.
Iliustracija pamokos autorės.
Pamokos tikslas
Per praktines veiklas gilinti žinias apie sinonimus bei antonimus, lavinti žodyną.Pamokos planas
1. Įvadas „Draugai ar priešai?“2. Užduotis su sinonimais.
Mokiniai išsitraukia žodžius ir lauko erdvėje randa porą, turinčią ištraukto žodžio sinonimą. Sukuria sakinį ir pristato jį garsiai, kiti spėja, apie kokį lauko objektą šis sakinys.
3. Užduotis su antonimais.
Kartojama ta pati veikla kaip su sinonimais, tik ieškoma antonimų.
4. Žaidimas „Žodžių gyvatėlė“.
Mokiniai stoja ratu. Vienas sako mokytojo nurodytą žodį, kitas – sinonimą, trečias – antonimą ir t. t. Nesugalvojus žodžio - iškrentama. Laimi paskutinis likęs.
5. QR kodų užduotis.
Mokiniai aplinkoje ieško paslėptų QR kodų su žodžiais. Randa žodį, sugalvoja jam sinonimą ir antonimą. Tuomet ieško kitų, kol suranda visus. Kuria sakinius, juos pristato.
6. Refleksija pagal pateiktus klausimus.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
ŽodisPamokos vieta:
Fabijoniškių seniūnija, P. Žadeikos g. 2, Vilnius
Panašios pamokos