zygimanto-augusto-ir-barboros-radvilaites-meiles-istorijos-vingiai_57_01748000293-68ecd011d038a0f641b6f37b956be05d.jpg

Žygimanto Augusto ir Barboros Radvilaitės meilės istorijos vingiai

Maksimalus dalyvių skaičius: Iki 20
Pamoką sukūrė - Irena Radžiūnienė
  • Lietuvių k. ir literatūra,
    Istorija,
    Pritaikytos programos
  • 6 klasei
    7 klasei
    8 klasei
  • Lauke
  • Skulptūra „Barbora“ Vokiečių g.
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 3 val.

Ar ši meilė buvo vien romantiška?

Pamokos metu mokiniai susipažins su Žygimanto Augusto ir Barboros Radvilaitės meilės istorija, ieškos šių iškilių asmenybių gyvenimo ženklų bei įamžinimo dabartiniame Vilniujes.

Mokiniai skaitys ir analizuos negrožinės literatūros tekstą, keliaus sudarytu maršrutu, stotelėse atliks užduotis.

Pamokoje mokiniai gilins dalykines istorijos bei lietuvių kalbos ir literatūros žinias, plėtos komunikavimo, kūrybiškumo, pažinimo kompetencijas. Darbas porose skatins mokinius bendrauti, bendradarbiauti, ieškoti sprendimų, lavins kritinį mąstymą.

Pamoka skirta mokiniams, turintiems bendrųjų mokymosi sunkumų, taip pat nežymų intelekto ir / ar autizmo spektro sutrikimą, pritaikant užduotis pagal individualius gebėjimus bei poreikius.


Pamokai sukurti panaudota „Slapta meilė“ maršruto medžiaga iš https://shorturl.at/HWCKZ
Nuotraukoje M. Kosinskaitės paveikslas „Slapta meilė“, šaltinis https://shorturl.at/GjbOD

Pamokos tikslas

Susipažinti su LDK didikų Žygimanto Augusto ir Barboros Radvilaitės įamžinimu dabarties Vilniuje.

Pamokos planas

1. Mokytojas pristato pamokos temą, tikslą, vertinimo taisykles.

2. Mokytojas pristato pamokos struktūrą ir užduotis. Mokytojas pasakoja mokiniams trumpą skulptūros Barborai Radvilaitei atsiradimo istoriją. Kviečia išklausyti šios skulptūros įgarsinimo. Mokiniai kartu su mokytoja prisimena įgarsinimą, stengiasi atpasakoti.

3. Mokytojas pasakoja Žygimanto Augusto ir Barboros Radvilaitės istoriją.

4. Mokiniai pasiskirsto poromis ir atlieka užduotis. Skaito mokytojo pateiktą negrožinės literatūros tekstą, analizuoja ir atsako į pateiktus klausimus.

5. Mokiniai pasitikrina savo atsakymus pagal mokytojo pateiktus atsakymus.

6. Mokytojas supažindina su pamokos antros dalies užduotimis. Mokytojas pristato mokiniams Barboros Radvilaitės ir Žygimanto Augusto atminimo įamžinimą.

7. Mokiniai kartu su mokytoju praeina maršrutą, ieškodami šių istorinių asmenybių istorinių vietų ir įamžinimo ženklų dabarties Vilniuje.

8. Pamokos aptarimas / refleksija.

Kompetencijos

Komunikavimo
Kultūrinė
Pažinimo
Pilietiškumo
Socialinė

Temos ugdymo programose

Vilniaus istorija. Lietuvos Didžiosios kunigaikštystės istorija. Negrožinis tekstas. Klausymas. Skaitymas. Teksto suvokimas. Teksto analizė.

Pamokos vieta:

Senamiesčio seniūnija, Skulptūra „Barbora“ Vokiečių g.
Panašios pamokos
Visos pamokos
Kaip naudotis?