
Išmanusis miesto apšvietimas su micro:bit
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
Kaip išmanūs įrenginiai kuria tvarų miestą?
Mokiniai tyrinėja miesto erdvių apšvietimą – stebi ir fiksuoja, kaip įrengti gatvių šviestuvai, analizuoja, ar jie galėtų būti valdomi išmaniai. Miesto aplinka tampa tyrimo objektu – stebimi šviesos šaltinių tipai, galimas jutiklių veikimas, įvertinamas šviesos paskirstymas ir intensyvumas.Klasėje, remdamiesi mieste surinkta informacija, mokiniai kuria šviesos valdymo modelį naudodami micro:bit ir MakeCode simuliatorių. Naudojami šviesos ir judesio jutikliai, programuojama reakcija į tamsą bei judėjimą.
Pamoka lavina technologinį mąstymą, supažindina su energijos vartojimo efektyvumo principais ir leidžia praktiškai pritaikyti STEAM kompetencijas sprendžiant realias miesto problemas.
Juliaus Kalinsko / 15min nuotrauka iš https://shorturl.at/abGUA.
Pamokos tikslas
Suprasti, kaip mieste veikia automatiniai apšvietimo sprendimai, mokytis modeliuoti jų veikimą naudojant micro:bit.Pamokos planas
Mokiniai tyrinėja miesto erdves – ieško išmaniųjų apšvietimo sprendimų, fiksuoja jų buvimo vietas ir veikimo logiką.Klasėje naudodami MakeCode simuliatorių sukuria modelį, kaip apšvietimas galėtų reaguoti į tamsą ir judesį.
Jei yra galimybė, programą perkelia į realų micro:bit ir išbando veikimą klasėje, reflektuoja, kur mieste galima pritaikyti tokią sistemą.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Fizika (7–10 klasės) Temos: Energijos taupymas, energijos tvermė ir pavertimai Elektros srovė ir elektros grandinės Šviesos šaltiniai ir apšvietimo efektyvumas Technologijų taikymas žmogaus gyvenimui Gebėjimai: Tyrinėti fizikos reiškinius, naudoti matavimo prietaisus Spręsti praktines problemas naudojant fizikos žinias Vertinti fizinių sprendimų poveikį aplinkai ir tvarumui. Informatika (7–10 klasės) Temos: Duomenų surinkimas ir interpretavimas (naudojant jutiklius) Kompiuterinių sistemų veikimas Programavimas blokine (MakeCode) ar teksto (Python) kalba Skaitmeninių technologijų pritaikymas realiame gyvenime Gebėjimai: Naudoti technologijas kūrybiškai problemoms spręsti Dirbti su micro:bit ar kita aparatūra, interpretuoti jutiklių duomenis Kurti interaktyvius projektus. Matematika (7–10 klasės) Temos: Proporcijos, procentai, grafikai Duomenų analizė ir interpretavimas Priklausomybių tarp dydžių nagrinėjimas (pvz., šviesos lygio ir reakcijos) Gebėjimai: Taikyti matematines žinias praktinėse situacijose Interpretuoti realius duomenis (pvz., jutiklių reikšmes) Kurti paprastus matematinio modelio pagrindusPamokos vieta:
Justiniškių seniūnija, Rygos g. 8, Vilnius 05230
Panašios pamokos