
Miesto šviesoforas: nuo stebėjimo iki simuliacijos
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
Kaip veikia miesto šviesoforas?
Mokiniai tyrinėja kelių Vilniaus šviesoforų veikimą: stebi ir fiksuoja, kiek sekundžių dega kiekviena spalva, diskutuoja, kodėl trukmės skiriasi.Vėliau klasėje atlieka surinktų duomenų analizę ir kuria šviesoforo simuliaciją naudodami „Tinkercad“ ir micro:bit programinę aplinką.
Pabaigoje apibendrina savo patirtis, įgytas žinias ir atradimus.
Pamoka ugdo gebėjimą taikyti realius duomenis technologinėje kūryboje, lavina programavimo ir kritinio mąstymo įgūdžius, padeda geriau suprasti kaip veikia miesto transporto infrastruktūra.
Nuotraukos šaltinis Canva.com
Pamokos tikslas
Analizuoti šviesoforo veikimo ciklą, suprogramuoti šviesoforo simuliaciją.Pamokos planas
Mokiniai stebi šviesoforų veikimą keliose skirtingose miesto sankryžose ir darbo lapuose fiksuoja, kiek laiko dega kiekviena spalva.Grįžę į klasę, mokiniai analizuoja duomenis - lygina skirtingų sankryžų ciklus, skaičiuoja vidurkius. Diskutuoja, kodėl skirtingose miesto vietose duomenys skirtingi.
Mokiniai kuria šviesoforo veikimo simuliaciją pagal realius duomenis, naudodami „Tinkercad“ ir micro:bit programinę aplinką.
Apibendrinimas, refleksija.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Technologijų programa: Elektronikos pagrindai, kūryba skaitmeninėje aplinkoje. Matematikos programa: Skaičiavimai, vidurkio sąvoka. Informacinių technologijų programa: Algoritmų kūrimas, blokinė programavimo kalba (MakeCode). Pilietinio ugdymo programa: Sauga kelyje, miesto infrastruktūros supratimas.Pamokos vieta:
Šnipiškių seniūnija, Kalvarijų g. 14, Vilnius
Panašios pamokos