
Atraskime Vilniaus geriamuosius fontanus
Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - Rasa Zubauskaitė
Pamoką sukūrė - Rasa Zubauskaitė
Ką atskleidžia miesto geriamieji fontanai?
Pamoka kviečia mokinius tyrinėti Vilniaus geriamuosius fontanus ir pažvelgti į vandenį kaip į miestui svarbią gyvybės bei bendruomenės dalį.Pamokos metu mokiniai sužino, kur yra geriameji Vilniaus fontanai, stebi pasirinkto fontano (ar kelių) aplinką, atlieka skaičiavimus, ragauja ir vertina vandenį. Pabaigoje reflektuoja, ką sužinojo apie miesto gyvenimą, vandenį ir savo įpročius.
Darbalapiai ir aiškios užduotys leidžia skirtingų gebėjimų mokiniams įsitraukti aktyviai ir savarankiškai.
Pamokos pabaigoje mokiniai reflektuoja pagal pateiktus teiginius.
Paveikslėlis sukurtas naudojant „ChatGPT“.
Pamokos tikslas
Ugdyti mokinių gebėjimą rinkti informaciją, ją apdoroti ir pritaikyti.Pamokos planas
1. Įžanga ir pasiruošimas– Mokytojas pristato elgesio lauke principus, pamokos tikslą, išdalija darbalapius.
2. Mokytojas supažindina su fontanu
– Kas yra geriamasis fontanas, kaip juo naudotis, ar patys juo naudojamės?
3. Stebėjimo užduotis
– Vaikai fiksuoja aplinką: ar fontanas veikia, kas aplink, kiek žmonių naudojasi.
4. Skaičiavimų užduotis
– Remiantis stebėjimu, mokiniai atlieka paprastus skaičiavimus apie galimą vandens sunaudojimą.
5. Vandens ragavimo užduotis
– Mokiniai ragauja vandenį, fiksuoja pojūčius (temperatūrą, skonį, kvapą).
6. Refleksija darbalapyje
– Vaikai pasirenka teiginius, kurie atspindi, ką sužinojo apie vandenį ir miestą.
7. Apibendrinimas ratu
– Kas nustebino? Ar naudotume fontaną dažniau? Diskusija klasės bendruomenėje.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
26.2 Aplinkos pažinimasPamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Bernardinų sodas
Panašios pamokos