litras-ne-daugiau-ne-maziau_57_01749071618-1949c427884c338a06971c923afe7d03.png

Litras – ne daugiau, ne mažiau

Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Laima Loginovienė
  • Matematika,
    Pradinis ugdymas
  • 2 klasei
  • Viduje
  • Ateities g. 91
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 1:30 val.

Kiek sveria litras?

Pamoka kviečia mokinius išbandyti save per judesį, komandinius iššūkius ir praktines užduotis. Vaikai matuoja, pilsto vandenį, žymi ribas ant 1 litro butelių ir stengiasi kuo tiksliau pripildyti juos nurodytu kiekiu.

Vėliau komandos tyrinėja produktus parduotuvėje: ieško prekių, kurių talpa mažesnė, lygi ar didesnė nei litras.

Galiausiai, pasitelkę dirbtinio intelekto nuotraukas, mokiniai kuria ir sprendžia tekstinius uždavinius.

Tai aktyvi, kūrybiška ir praktiška pamoka, kuri padeda suprasti, kiek iš tiesų yra vienas litras - ne daugiau ir ne mažiau.

Pamoka prasideda lauke šalia mokyklos pastato ir tęsiama parduotuvėje. Prieš keliaujant į parduotuvę, rekomenduojame iš anksto suderinti, ar joje galima vykdyti pamokos veiklą.


Iliustracija sukurta naudojant DI įrankius.

Pamokos tikslas

Ugdyti gebėjimą atpažinti, įvertinti ir praktiškai taikyti talpos matavimo vienetus – litrą (l) ir mililitrą (ml).

Pamokos planas

1. Mokytojas pristato pamokos temą, paaiškina, kas yra litras.

2. Pasiruošimas estafetėms. Kiekviena komanda gauna po 1 l plastikinį butelį ir markerį – pažymi ribas (pvz., 250 ml, 500 ml).

3. Estafetės. Komandos dalyvauja estefetėse, paeiliui nešioja vandenį ir pila į butelį, stengdamiesi pasiekti mokytojo nurodytą kiekį (pvz., 500 ml). Laimi tiksliausiai pripildžiusi komanda. Estafetė kartojama su skirtingais kiekiais ir judėjimo sąlygomis (pvz., eiti atbulomis).

4. Mokiniai eina į parduotuvę ir joje išsitraukia skyrių (pvz., pieno produktai, gaivieji gėrimai). Jame atlieka komandinę užduotį tyrinėdami įvairios talpos pakuotes.

5. Refleksija grupėse. Mokiniai atsako į klausimus apie tai, ką pastebėjo ir išmoko, aptaria sunkumus.

6. AI nuotraukų užduotis. Komandos išsitraukia dirbtinio intelekto kurtą paveikslėlį ir sukuria pagal jį tekstinį uždavinį apie talpą.

7. Apsikeitimas uždaviniais ir sprendimo kūrimas. Komandos keičiasi uždaviniais, sprendžia ir pristato atsakymus. Klasė aptaria formuluotę ir skaičiavimus.

Kompetencijos

Pažinimo

Temos ugdymo programose

Geometrija ir matavimai

Pamokos vieta:

Fabijoniškių seniūnija, Ateities g. 91
Panašios pamokos
Visos pamokos
Kaip naudotis?