
Vilniaus grindinio kodai
Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - Rasa Zubauskaitė
Pamoką sukūrė - Rasa Zubauskaitė
Ką gali papasakoti miesto grindinys?
Mokiniai tyrinės miesto grindinį kaip ženklų, raštų ir pasakojimų erdvę. Vaikai mokysis stebėti detales, atpažinti pasikartojančius motyvus, sekti raštų eigą, atrasti sekas ir dėsningumus.Grindinys taps priemone kalbėti apie Vilniaus istoriją, kultūrą ne taip, kaip galime perskaityti knygoje, o tarsi kalbėtų pats miestas.
Pamoka ugdo mokinių gebėjimą stebėti miesto aplinkos detales kaip reikšmingus miesto kultūros elementus. Vaikai mokosi kelti klausimus apie miesto erdvių formavimą, lavinamas vizualinis mąstymas ir ryšio su miestu pajauta.
Pamoka gali būti pravesta pasirenkant vieną ar kelias vietas, pavyzdžiui:
- Rotušės aikštė - grindinys sudarytas iš skirtingų tekstūrų ir spalvų akmenų.
- Mėsinių g. – išsaugotas senovinis miesto grindinys.
- Universiteto g. – galima pastebėti įvairių laikotarpių grindinio sluoksnius, atspindinčius miesto istoriją.
Paveikslėlis sukurtas naudojant „ChatGPT“.
Pamokos tikslas
Ugdyti mokinių gebėjimą stebėti miesto aplinkos detales, jas analizuoti.Pamokos planas
1. Įžanga.Sudominimas, ką galima sužinoti apie miestą žiūrint po kojomis. Mokytojas supažindina su užduotimi, primena saugaus elgesio taisykles.
2. Pagrindinė veikla (apie 40 min.)
Mokiniai poromis ar grupelėmis stebi skirtingus grindinio fragmentus. Fiksuoja raštų formas, spalvas, medžiagas. Ieško sekų, dėsningumų, išskirtinių ženklų. Aptaria, kuo skiriasi skirtingų vietų grindiniai (pvz., aikštė, takas, kiemas).
3. Apibendrinimas ir refleksija (apie 10 min.)
Klasės ratas: ką atradau, kur grindinys buvo paslaptingiausias.
Galima užduotis - papasakoti, kokią „žinutę“ galėtų siųsti konkretus grindinio raštas.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
26.2.1 DėsningumaiPamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Didžioji g. 31, Vilnius
Panašios pamokos