
Vilniaus laikrodžiai
Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - Rasa Zubauskaitė
Pamoką sukūrė - Rasa Zubauskaitė
Ar laiką matuojame tik skaičiais?
Pamoka kviečia mokinius į tyrimų žygį po Vilniaus senamiestį – ieškoti, stebėti ir palyginti skirtingus miesto laikrodžius.Per praktines užduotis – skaičiavimus, judėjimo stebėjimą, gamtos pojūčių aprašymą – vaikai lavina laiko pojūtį ne tik kaip „valandas ir minutes“, bet ir kaip visuminį reiškinį.
Pamokos metu mokiniai:
- nustato laiką pagal skirtingus laikrodžius (bokšto, saulės, miesto),
- skaičiuoja dūžius, kelionės trukmę, lygina su savo spėjimais,
- stebi laiką gamtoje ir fiksuoja, kaip jaučiasi skirtingose vietose,
- reflektuoja apie laiko reikšmę sau ir aplinkiniams.
Pamokos pradžios vietą, t.y. pirmojo laikrodžio lokaciją mokytoja(s) gali pasirinkti savo nuožiūra.
Iliustracijos šaltinis madeinvilnius.lt
Pamokos tikslas
Tyrinėti miesto laikrodžius, jų veikimą ir laiko suvokimą per judėjimą, matavimą, stebėjimą ir palyginimą.Pamokos planas
1. Įžanga ir pasiruošimas– Mokytojas supažindina su Vilniaus laikrodžių įvairove, saugumo taisyklėmis, suskirsto mokinius į grupes.
2. Laikrodis Gedimino pr. arba Vrublevskių g.
– Laiko spėjimo ir matavimo užduotis: kiek truks nueiti iki Katedros varpinės laikrodžio.
3. Katedros varpinės laikrodis
– Laiko skaičiavimo užduotis: kiek dūžių per parą, kada skambės vėl, kaip dažnai.
4. Saulės laikrodis prie Valdovų rūmų
– Laiko palyginimas su saulės padėtimi. Aptarimas, kodėl gamta gali būti „laikrodis“.
5. Bernardinų sodas
– Stebėjimas ir laiko pojūčio aprašymas: ką matau, girdžiu, jaučiu?
6. Pamokos pabaiga – refleksija
– Kuris laikrodis labiausiai įsiminė ir kodėl? Kaip keitėsi laiko pojūtis?
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
26.3.1 Matavimo skalės ir vienetaiPamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Totorių g. 2/8, Vilnius
Panašios pamokos