vilnius-musu-sostine-simboliai-ir-demokratijos-zenklai-aplink-mus_57_01748979678-a1f78a114983870e116b45726b3345c6.png

Valstybės simboliai ir demokratijos ženklai aplink mus

Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Laima Loginovienė
  • Pradinis ugdymas
  • 1 klasei
  • Lauke
  • Katedros a., Vilnius
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 2:15 val.

Kas yra Vytis? Ką sapnavo kunigaikštis Gediminas?

Ši pamoka – tai tikras nuotykis po Vilnių, kur mokiniai tampa jaunaisiais Lietuvos tyrinėtojais!

Mokiniai per pažintinę veiklą Vilniaus miesto aplinkoje susipažins su Lietuvos valstybės simboliais ir demokratinės visuomenės ženklais. Keliaudami po svarbiausias sostinės vietas – Prezidentūrą, Katedros ir Vinco Kudirkos aikštę – mokiniai ne tik pamatys valstybės simbolius gyvai, bet ir sužinos, ką jie reiškia, kaip atsirado ir kodėl yra tokie svarbūs kiekvienam lietuviui.

Kiekviena stotelė – tarsi mažas atradimas: kas yra Vytis? Kodėl vėliava kartais pakeičiama? Ką sapnavo kunigaikštis Gediminas? Kuo prezidento herbas skiriasi nuo mokykloje kabančio herbo?

Į šiuos ir dar daugiau klausimų pamokoje atsakys jaunieji piliečiai.

Pamokoje ugdoma tautinė tapatybė, pilietiškumo pradmenys ir gebėjimas atpažinti svarbius valstybės simbolius artimoje aplinkoje.


Iliustracija pamokos autorės.

Pamokos tikslas

Supažindinti mokinius su Lietuvos valstybės simboliais.

Pamokos planas

Veiklos organizuojamos trimis stotelėmis Vilniaus senamiestyje.

Pirmoje stotelėje, prie Prezidentūros, mokiniai mokosi atpažinti vėliavą ir herbą, sužino, ką veikia prezidentas, o po to kuria savo herbus ir dalyvauja kūrybinėje veikloje „Aš prezidentas“.

Antroje stotelėje – Katedros aikštėje – mokiniai susipažįsta su Gedimino pilimi, himnu, vėliavos reikšme, atlieka įvairias užduotis ir gilina žinias apie valstybės simbolius. Taip pat paminimas Trijų Kryžių memorialas kaip tautinės tapatybės ženklas.

Trečioje stotelėje – Vinco Kudirkos aikštėje – vyksta žaidimas „Alias“ arba „Atspėk, kas aš esu?“, kur mokiniai žaisdami įtvirtina pamokoje išgirstas sąvokas. Pamoką užbaigia refleksija: vaikai aptaria, ką sužinojo, kas labiausiai patiko, kur ir kokius simbolius atpažino ir įvardina kodėl jie svarbūs.

Kompetencijos

Pilietiškumo

Temos ugdymo programose

Visuomeninis ugdymas ,,Gyvenimas demokratinėje visuomenėje"

Pamokos vieta:

Senamiesčio seniūnija, Katedros a., Vilnius
Panašios pamokos
Visos pamokos
Kaip naudotis?