
Ryšiai, kurie palaiko gyvybę
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
Kas palaiko gamtinės ekosistemos pusiausvyrą?
Pamoka vyksta Bernardinų arba kitame miesto sode, kur mokiniai tyrinėja gyvūnų, augalų ir kitų organizmų tarprūšinius santykius.Stebėdami aplinką, jie atpažįsta plėšrūnų ir aukų, augalų ir apdulkintojų, parazitų ir šeimininkų tarpusavio ryšius, analizuoja jų poveikį ekosistemai.
Mokiniai pildo tyrimo lentelę, remiasi biologinėmis sąvokomis, o pamokos pabaigoje reflektuoja apie žmogaus vietą šių ryšių tinkle.
Pamoka skatina taikyti sąvokas realiame kontekste, ugdo tyrinėjimo, analizės ir vertinimo gebėjimus, o taip pat įgalina pažvelgti į gamtą kaip į sudėtingą, tarpusavio ryšiais grįstą sistemą.
Nuotrauka - canva.com
Pamokos tikslas
Tirti ir analizuoti tarprūšinius organizmų santykius bei jų reikšmę ekosistemai, stebint realią gamtinę aplinką.Pamokos planas
Mokiniai susirenka Bernardinų sode, mokytojas pristato tikslą ir užduotį.Tyrinėdami gamtinę aplinką, mokiniai stebi ir užduočių lapuose fiksuoja rūšių tarpusavio ryšius.
Atpažintus ryšius mokiniai klasifikuoja pagal tipą (pvz., mutualizmas, plėšrūnavimas).
Diskusija, kurios metu aptariami pastebėjimai ir jų ekologinė reikšmė.
Refleksija - mokiniai apmąsto žmogaus santykį su gamta.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Pamoka atitinka 8 klasės gamtos mokslų BUP temas: tarprūšiniai santykiai (plėšrūnas–auka, mutualizmas, parazitizmas), biologinės įvairovės reikšmė, žmogaus poveikis ekosistemai. Ugdomos pažinimo ir komunikavimo kompetencijos – mokiniai tiria gamtinius reiškinius, taiko sąvokas ir aiškina ryšius. Integruojama etika – diskutuojama apie atsakomybę už gyvąją gamtą.Pamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Bernardinų sodas, Vilnius
Panašios pamokos