
Tiriame gyvybės požymius miesto aplinkoje
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
Kaip gyvybės požymiai pasireiškia miesto aplinkoje?
Mokiniai tyrinėja Bernardinų sodo aplinką ieškodami gyvų ir negyvų objektų. Pasitelkdami iš anksto pateiktą lentelę, jie analizuoja kiekvieną objektą pagal 7 gyvybės požymius.Mokiniai nustato, kokiomis dujomis kvėpuoja organizmai, kuo minta, kaip reaguoja į aplinką ir pan. Į tyrimą mokiniai turi įtraukti ne tik augalus, bet ir kitų karalysčių organizmus (pvz., grybus, gyvūnus).
Atlikę tyrimą, mokiniai skaičiuoja procentus, interpretuoja rezultatus ir atlieka etinę refleksiją apie gyvybės vertę.
Pamokos pabaigoje mokiniai rašo trumpą argumentuotą tekstą, kodėl pasirinktą objektą laiko gyvu arba negyvu.
Nuotrauka - canva.com
Pamokos tikslas
Analizuojant miesto aplinkos objektus, atskirti gyvuosius organizmus nuo negyvųjų.Pamokos planas
Mokytojas pristato pamokos tikslą, aptaria septynis gyvybės požymius bei jų taikymą tiriant objektus miesto aplinkoje.Mokiniai poromis tyrinėja objektus Bernardinų sode, užpildo lentelę, įrašo kvėpavimo dujas, maitinimosi būdus ir atlieka matematinę analizę.
Mokiniai atlieka refleksiją ir argumentuotą užduotį, pristato pasirinktą sudėtingą atvejį klasės diskusijoje, aptaria etinę gyvybės vertės pusę.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Gyvybės požymiai, ląstelė – gyvybės pagrindas, organizmų įvairovė, gyvų ir negyvų sistemų skyrimas, kvėpavimas ir medžiagų apykaita, duomenų rinkimas ir analizė, loginis argumentavimas, pagarba gyvybei, atsakingas elgesys aplinkoje, kalbinis samprotavimas.Pamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Bernardinų sodas
Panašios pamokos