
Spalvų pasaulis ne visiems vienodas
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
Kaip spalvų matymas keičia aplinkos suvokimą?
Mokiniai tyrinėja Vilniaus senamiestį naudodamiesi „Chromatic Vision Simulator“ programėle, kuri realiu laiku simuliuoja spalvų matymo (daltonizmo) sutrikimus (protanope, deuteranope, tritanope).Gatvėje mokiniai analizuoja ženklus, afišas, architektūros elementus. Diskutuoja apie spalvų naudojimą viešojoje erdvėje ir pritaikymą turintiems regos sutrikimus.
Užduoties metu mokiniai dokumentuoja savo stebėjimus, reflektuoja, kuria plakatą ar kitą vaizdinę žinutę, siūlydami, kaip miesto dizainas ir vizualinė komunikacija galėtų būti pritaikyta visiems.
Pamoka lavina supratimą apie regos įvairovę, empatiją, vizualinį mąstymą ir kritinį požiūrį į miesto informacines sistemas.
Nuotrauka iš https://shorturl.at/GCG6z.
Pamokos tikslas
Suprasti, kaip žmonės su spalvų matymo sutrikimais suvokia aplinką, žinias pritaikyti analizuojant miesto vizualinės komunikacijos sprendimus.Pamokos planas
1. Mokytojas pristato pamokos tikslą, paaiškina regos sutrikimų tipus.2. Mokiniai tyrinėja senamiesčio objektus su „Chromatic Vision Simulator“ programėle, stebėjimus registruoja užduočių lape.
3. Mokiniai kuria plakatą ar kitą vizualinę žinutę, siūlančią įtraukesnį spalvų naudojimą.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Biologija (5–8 kl.) Temos: Regos organų sandara ir funkcija Žmogaus pojūčiai ir jų reikšmė Sveikatos saugojimas ir įvairovės pažinimas; Dailė (5–8 kl.) Temos: Spalvų teorija ir poveikis žiūrovui Vizualinis menas ir dizainas Kūrybinės raiškos priemonės; Informacinės technologijos (5–8 kl.) Temos: Skaitmeninės priemonės kasdieniam pažinimui Programėlių taikymas tyrimams ir vizualizacijai; Etika (5–8 kl.) Temos: Įvairovės priėmimas Empatija, tolerancija, įtrauktis Kasdieniai moraliniai pasirinkimai.Pamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Rotušės aikštė, Vilnius
Panašios pamokos