
Pagreičio tyrimas lifte ir eskalatoriuje
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
Kaip kinta pagreitis judant liftu ir eskalatoriumi?
Pamoka vyksta prekybos centre arba bet kurioje viešoje erdvėje, kurioje yra liftas ir eskalatorius. Mokiniai dirba grupėmis ir mobiliąja programėle „Phyphox“ fiksuoja pagreičio pokyčius lifte bei eskalatoriuje.Praktinės veiklos metu jie stebi realius duomenis, analizuoja judėjimo pobūdį, aptaria trinties, sunkio ir normaliosios jėgų poveikį.
Lygindami skirtingų situacijų duomenis, mokiniai ugdo tiriamuosius gebėjimus ir fizikos sąvokų taikymo įgūdžius kasdienėse situacijose.
Nuotraukoje - autoriaus iškirptas vaizdas iš programėlės.
Pamokos tikslas
Išmatuoti pagreitį judant liftu ir eskalatoriumi, gautus rezultatus susieti su jėgų veikimu.Pamokos planas
Prie įėjimo į prekybos centrą mokytojas pristato užduotį ir tyrimo tikslą.Paaiškina, ką mokiniai tirs: kaip kinta pagreitis lifte ir eskalatoriuje. Supažindina su „Phyphox“ programėle, primena saugaus elgesio taisykles viešoje erdvėje.
Mokiniai atlieka tyrimą prekybos centro viduje.
Dirbdami grupėmis, mokiniai atlieka du pagreičio matavimus: liftu kylant ir leidžiantis bei stovint ant eskalatoriaus. Naudoja telefonų akselerometrus per „Phyphox“ programėlę, fiksuoja duomenis ir stebi pagreičio pokyčius grafike.
Rezultatų aptarimas ir refleksija.
Mokiniai pristato savo rezultatus, lygina skirtingus judėjimo tipus (tolygus / netolygus), diskutuoja apie patirtį ir sąsajas su fizikos teorija. Atsako į refleksijos klausimus.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Jėgos ir judėjimas. Greitis ir pagreitis. Fizikinio reiškinio tyrimas naudojant skaitmeninius įrankius. Rezultatų analizė ir aiškinimas.Pamokos vieta:
Fabijoniškių seniūnija, Ozo g. 18, Vilnius
Panašios pamokos