saugus-vilnius-pasiruosimas-ekstremalioms-situacijoms_57_01746473748-84804aeca14821f0b923c59c1d3d9f6b.png

Saugus Vilnius: pasiruošimas ekstremalioms situacijoms

Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
  • Geografija,
    Pilietiškumas,
    Informatika
  • 9 klasei
    10 klasei
  • Lauke
  • Rotušės a., Vilnius
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 1:30 val.

Kaip pasiruošti ekstremaliai situacijai?

Pamoka vyksta Vilniaus senamiestyje. Mokiniai atsisiunčia programėlę „LT72“ ir savarankiškai ieško artimiausių kolektyvinės apsaugos statinių, analizuoja jų prieinamumą. Mokiniai grupėmis kuria 3 žingsnių veiksmų planą, ką darytų išgirdę perspėjimo signalą esamoje miesto vietoje.

Veiklos pabaigoje grupelės pristato savo planus, reflektuoja ir aptaria, kaip keistųsi jų elgesys realios grėsmės atveju.

Pamoka ugdo mokinių pilietiškumą, skatina kritinį mąstymą, moko naudotis skaitmeninėmis priemonėmis.


„LT72“ yra oficiali Lietuvos civilinės saugos programėlė, skirta gyventojų informavimui ir pasirengimui ekstremaliosioms situacijoms. Ji padeda išmokti, kaip elgtis branduolinės avarijos, gaisro, karo ar kitų nelaimių metu. Programėlėje pateikiama svarbiausia informacija apie gyventojų perspėjimą, kolektyvinės apsaugos statinius, šeimos veiksmų planavimą ir išvykimo krepšio sudarymą.

Iliustracija iš svetainės LT72.lt

Pamokos tikslas

Išmokti naudotis LT72 programėle, nustatyti artimiausius kolektyvinės apsaugos statinius, įvertinti miesto pasirengimą nelaimėms.

Pamokos planas

1. Įvadas (15 min.)
Rotušės aikštėje mokytojas pristato pamokos temą, tikslą ir uždavinius. Kartu su mokiniais aptaria, kas yra kolektyvinės apsaugos statiniai ir kaip juos rasti naudojant LT72.

2. Darbas grupėmis mieste (45 min.)
Mokiniai atsisiunčia LT72 programėlę, pasiskirsto grupėmis. Kiekviena grupė gauna atspausdintą užduočių lapą. Naudodamiesi programėle, mokiniai ieško artimiausių kolektyvinės apsaugos statinių. Nueina prie nurodyto objekto, įvertina jo prieinamumą, matomumą, ženklinimą.
Grupės parengia 3 žingsnių veiksmų planą, ką darytų, esamoje vietoje išgirdę perspėjimo signalą.
Programėlėje sukuria „išvykimo krepšio“ sąrašą ir šeimos veiksmų planą.

3. Apibendrinimas ir refleksija (15 min.)
Grupės susitinka sutartoje vietoje ir pristato savo sudarytus veiksmų planus.
Kartu su mokytoju aptaria, kaip keistųsi elgesys skirtingose miesto vietose.
Individuali refleksija, kas buvo svarbiausia, ką papasakosiu savo šeimai.

Kompetencijos

Pažinimo
Pilietiškumo
Skaitmeninė

Temos ugdymo programose

Pilietiškumo pagrindai: 9–10 kl. temos apie valstybės saugumą, piliečio atsakomybę. Geografija: orientavimasis vietovėje, miesto žemėlapiai. IT: naudojimasis mobiliosiomis aplikacijomis informacijos paieškai.

Pamokos vieta:

Senamiesčio seniūnija, Rotušės a., Vilnius
Panašios pamokos
Visos pamokos
Kaip naudotis?