
Piliakalniai ir Vilniaus pilys – ant kalnų gimusi galia
Maksimalus dalyvių skaičius: 20
Pamoką sukūrė - Vilniaus pilių valstybinio kultūrinio rezervato direkcija
Pamoką sukūrė - Vilniaus pilių valstybinio kultūrinio rezervato direkcija
Jei piliakalnis galėtų kalbėti, ką jis papasakotų?
Pamokos metu jaunieji istorijos tyrinėtojai ne tik sužinos, kad Vilnius prasidėjo nuo kalnų, bet ir patys pastatys savo piliakalnius.Mokiniai sužinos, kas yra piliakalnis, kuo jis skiriasi nuo kalno, kodėl piliakalniai buvo svarbūs senovėje. Vaikai susipažins su trimis Vilniaus pilimis – Aukštutine, Kreivąja ir Žemutine, sužinos, kur jos stovėjo ir kuo kiekviena buvo ypatinga.
Pamokos pabaigoje komandomis statys piliakalnius iš kinetinio smėlio, bendradarbiaus, kurs, fantazuos ir pristatys savo sukurtus statinius.
Esate Vilniuje dirbantis mokytojas ir norėtumėte savo klasę užregistruoti į šią pamoką? Prisijunkite!
Pamokos tikslas
Susipažinti su piliakalnių reikšme Lietuvos istorijoje, atskleisti Vilniaus pradžią per tris pagrindines pilis – Aukštutinę, Kreivąją ir Žemutinę.Pamokos planas
1. Įvadas (10 min). Pristatymas apie piliakalnius Lietuvoje ir jų paskirtį.2. Vilniaus piliakalniai ir gyvenimas ant jų (10 min.)
Kur buvo ir kuo ypatingos Aukštutinė, Kreivoji ir Žemutinė Vilniaus pilys.
3. Praktinė veikla (20 min.)
Mokinių komandos stato piliakalnius iš kinetinio smėlio, kuria jų pavadinimus ir legendas, pristato klasės draugams.
4. Refleksija (5 min.)
Mokiniai dalinasi ką naujo sužinojo, apibendrina, kodėl piliakalniai svarbūs šiandien.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Praeitis, dabartis, ateitisPamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Vilniaus pilių kupolas, B. Radvilaitės g. 2
Atsiliepimai
Rasa Puospekaitė
Puiki pamoka, kurioje tikrai verta sudalyvauti. Visa informacija pateikta aiškiai, o įgytas žinias galėjo panaudoti praktiškai. Dėkojame už informaciją ir praktinę veiklą.
Gabrielė Bernotavičiūtė
Ačiū už puikią pamoką! Vaikai laukia kitų susitikimų!
Laima Jakniūnienė
Edukacijos metu mokiniai įtvirtino visuomeninio ugdymo senovės istorijos temas. Mokiniai džiaugėsi, galėdami pabūti pilies ir jos teritorijos kūrėjais praktinėje pamokos dalyje.
Dėkoju už įdomią ir įtraukią pamoką!
Iveta Černauskaitė
Pamoka mokiniams labai patiko.

Lina Ignatavičiūtė
Puiki patyriminė pamoka, informacija pateikta labai įtraukiančiai.
Neda Norkutė
Labai puiki pamoka! Mokiniai ne tik išklausė daug įdomios informacijos, bet ir praktiškai ją pritaikė. Ačiū!
Audra Daškevič
Pamoka paliko labai gerą įspūdį – turinys įdomus ir įtraukus - vaikai ne tik klausėsi teorijos, bet ir žinias pritaikė praktiškai. Džiaugiamės nauja pažintimi su charizmatiška pamokos gide :) Iki kitų susitikimų!
Jolita Krušinskienė
Nuostabi pamoka. Ačiū.
Rūta Gerasionienė
Ačiū! Labai įdomi ir naudinga mokiniams pamoka.
Laura Mikalkėnė
Pamoka, kai teorinės žinios čia pat pritaikomos ir išbandomos praktiškai. Fantastiška edukatorė Nerilė. Ačiū.
Živilė Sadeckienė
Labai informatyvi ir įdomi pamoka. Rekomenduoju visiems!
Vida Baublytė
Ačiū už įdomią ir turiningą pamoką!
Lina Molienė
Smagi pamoka, daug įdomios informacijos. Ypač vaikus sudomino praktinė užduotis. Dėkojame visi.
Gražina Baublienė
Laba diena,
Vilniaus 'Žiburio' pradinės mokyklos 3b klasės mokiniams labai patiko praktinės veiklos, įdomi buvo ir teorinė dalis. Ačiū...
Gintarė Pranaitienė
Nuostabi specialistė, kuri geba itin įdomiai ir vaikams suprantamai papasakoti mūsų istorijos dalį.

Eglė Januševičiūtė
Nuoširdžiai džiaugiuosi šia edukacija – vaikams ji buvo tikra kūrybinė kelionė! Sužinoję apie pirmuosius Vilniaus gyventojus ir piliakalnius, pirmokai su dideliu entuziazmu statė savo pilis iš kinetinio smėlio, pagaliukų ir figūrėlių. Labiausiai džiugino, kaip vaikai įsitraukė: kūrė savo gentis, rinko kunigaikščiams vardus, pasakojo apie savo gyvenvietes. Buvo daug kūrybos, bendradarbiavimo ir džiaugsmo. Ačiū už prasmingą ir įkvepiančią veiklą!
Dileta Opulskytė
Įdomi pamoka.
Jūratė Černevičienė
Dėkoju edukatoriams už puikią Visuomeninio ugdymo pamoką nuostabioje vietoje! Mums labai pasisekė, kad vietoj vienos pamokos įvyko 2 pamokos (edukacija apie titnagą ir skiltuvą, kurios metu mokiniai patys turėjo įskelti ugnį ir susikūrę laužą išsikepė zefyrų). Visiems rekomenduoju sudalyvauti!
Panašios pamokos