Romantiškasis XIX a. poetų ir J. Vaičiūnaitės Vilnius
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Daiva Mickevičienė
Pamoką sukūrė - Daiva Mickevičienė
Kaip susiję XIX a. poetai romantikai, J. Vaičiūnaitė ir Vilniaus kiemai?
Ši pamoka - tai dalis pamokų ciklo, skirto susipažinti su istorinių kultūros asmenybių (J. Slovackis, A. Mickevičius, T. Zanas), XIX a. gyvenusių Vilniuje, veikla ir palikimu.Pamokų ciklo inspiracija - J. Vaičiūnaitės eilėraščiai „Kiemas“ ir „Vitražas Vilniaus universitetui“.
Mokiniai sužinos apie XIX a. poetų romantikų J. Slovackio, T. Zano, A. Mickevičiaus veiklą ir ryšius gyvenant ir kuriant Vilniuje, aktualizuos šių asmenybių svarbą žadinant laisvą mintį, susies J. Vaičiūnaitės eilėraščių refleksiją apie asmenybes ir konkrečias miesto erdves su savo asmeniniais potyriais.
Mokiniai aplankys su poetais susijusias Vilniaus vietas, jose skaitys eilėraščių citatas, reflektuos.
Pamokos tikslas
Patirti vietų, susijusių XIX a. poetais romantikais, dvasią, jas aktualizuojant dabarties žmogui.Pamokos planas
1. Nuotaikos sužadinimas prie J. Slovackio biusto (Pilies g. 22), J. Vaičiūnaitės eilėraščio „Kiemas“ fragmento raiškusis skaitymas.2. Mokytojas apžvelgia, su kuriomis svarbiomis XIX a. asmenybėmis susijęs J. Slovackis ir pristato maršrutą, kuriuo klasė keliaus ir atliks užduotis:
įėjimas į VU Adomo Mickevičiaus kiemą (Pilies g. 13) → Bernardinų g. 11 → Literatų g. 5 → Pacų rūmai (Didžioji g. 7) → Bazilijonų vienuolynas (Aušros Vartų g. 7A) → J. Zavadskio spaustuvė (Šv. Jono g. 4).
Kelionės trukmė apie 1,5 val., maršruto ilgis apie 2 km.
3. Kiekvienoje vietoje mokiniai atlieka pateiktas užduotis.
4. Trumpa refleksija - kokį pojūtį išsinešu iš aplankytų vietų.
Grįžus į klasę, kuriama impresija.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Lietuvių k. XI-XII kl.: Analizuoja įvairių laikotarpių Lietuvos kultūros reiškinius, požiūrius, įsitikinimus, apmąsto jų poveikį šalies kultūros raidai.(B5.1.3) Skaitomus literatūros kūrinius susieja su istoriniu ir kultūriniu kontekstu. Tikslingai taiko komunikavimo strategijas (aktyvusis klausymasis, pokalbio plėtojimas). (A4.2.4) Istorija XI kl.: Lietuvos daugiasluoksniškumas XIX-XX a. pr.: daugiasluoksnė Vilniaus kultūra, asmenybės, jų veikla ir įtaka. Kaip vertiname konkrečią istorinę asmenybę, o galime pasimokyti iš jos šiandien. (A3.3 / A3.4).Pamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Pilies g. 22, Vilnius
Panašios pamokos