liudnas-katinas-2_1746694279-dfaca9021c0a2141f92664a826c5f20a.jpg

Atsakomybės kaina: nuo apsakymo „Kliudžiau“ iki gyvenimo

Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - VIKTORIJA TOLOČKIENĖ
  • Lietuvių k. ir literatūra
  • 5 klasei
    6 klasei
  • Lauke
  • Gedimino pr. 32A, Vilnius
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 2:15 val.

Ar literatūros kūrinys skatina žmogaus moralinį augimą?

Pamokoje nagrinėjamas J. Biliūno apsakymas „Kliudžiau“, ypatingą dėmesį skiriant pagrindinėms temoms – kaltės jausmui ir moralinei atsakomybei.

Mokiniai, lankydami gyvūnų skulptūras Vilniaus mieste, analizuos apsakymo veikėjo vidinius išgyvenimus, poelgio pasekmes. Diskusijų metu aptars, kuo pasakotojo patirtis aktuali šiandieniniame pasaulyje.

Pabaigoje mokiniai atliks kūrybinę užduotį - suvaidins gyvūną skriaudusio asmens teismą, diskutuos apie patirtus išgyvenimus.

Pamoka skatins mąstyti apie moralinę asmens atsakomybę, sąmoningus pasirinkimus ir atsakingą elgesį su gyvūnais. Mokiniai ugdysis empatiją, kritinį mąstymą, gebėjimą analizuoti literatūros kūrinius, siekdami suprasti gilias moralines dilemas.


Pamokos bendraautorė Loreta Saveljavienė.

Nuotrauka https://shorturl.at/oRndC

Pamokos tikslas

Ugdyti mokinių empatiją, gebėjimą analizuoti literatūros kūrinius ir suprasti moralines dilemas.

Pamokos planas

1. Įžanga. Mokytojas pristato pamokos temą, tikslą, užduotis.

2. Mokiniai keliauja sudarytu maršrutu, lanko gyvūnų skulptūras Gedimino prospekte, Bernardinų sode, Užupyje ir atlieka parengtas užduotis.

3. Pagal pateiktą scenarijų ir remdamiesi apsakymu „Kliudžiau“, mokiniai inscenizuoja gyvūną skriaudusio asmens teismą.

4. Refleksija Bernardinų sode apie pamokos metu patirtus išgyvenimus, diskusija apie atsakingus pasirinkimus ir elgesį su gyvūnais.

Kompetencijos

Komunikavimo
Kūrybiškumo
Pažinimo

Temos ugdymo programose

Skaitymas, teksto supratimas ir literatūros bei kultūros pažinimas

Pamokos vieta:

Naujamiesčio seniūnija, Gedimino pr. 32A, Vilnius
Panašios pamokos
Visos pamokos
Kaip naudotis?