
Įamžinta laisvė
Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - Vilma Žemaitytė
Pamoką sukūrė - Vilma Žemaitytė
Ką žinome apie asmenybes, atvedusias Lietuvą į nepriklausomą valstybę?
Pamokos metu mokiniai susipažins su istorinėmis Rasų kapinėmis. Tyrinėdami kapinių planą, ieškos Lietuvos valstybingumui nusipelniusių asmenybių kapaviečių.Dirbdami grupėse, atrinks svarbiausius pasirinktų asmenybių gyvenimo faktus, parengs trumpus pristatymus apie šiuos iškilius žmones ir jų nuveiktus darbus.
Pabaigoje reflektuos, kokias nuotaikas sukėlė kapinių lankymas, diskutuos, ar deramai pagerbti valstybės kūrėjai.
Nuotrauka iš „Wikipedia“.
Pamokos tikslas
Prisiminti Lietuvos laisvės siekio kelią nuo 1863 m. sukilimo iki Vasario 16–osios.Pamokos planas
1. Mokytojas primena svarbiausius Lietuvos laisvės siekio etapus, pristato pamokos tikslą, paskirsto mokinius į grupes, išdalina kapinių planus.2. Mokiniai pagal sudarytą maršrutą suranda nurodytas kapavietes. Prie jų, naudodamiesi interneto resursais, prisimena svarbiausius faktus apie asmenybes, parengia kelių sakinių pristatymą.
Lankomos vietos: koplyčia su 1863 m. sukilimo vadų palaidojimo vieta, Mečislovo Davainio–Silvestrausko, Mykolo Riomerio, J. Basanavičiaus kapavietės, Vileišių šeimos mauzoliejus, M.K. Čiurlionio kapavietė, Signatarams skirtas kenotafas.
3. Klasė susitinka aikštelėje tarp Rasų kapinių koplyčios ir J. Basanavičiaus kapo. Grupės chronologine tvarka pristato surinktą informaciją apie pasirinktas asmenybes, akcentuodami jų indėlį į Lietuvos valstybingumo kūrimą.
4. Refleksija. Mokiniai skatinami išreikšti, kokias nuotaikas sukėlė kapinių lankymas, įvertina ar deramai pagerbti valstybės kūrėjai.
5. Pamoka baigiama prie lenkų karių kapų ir J. Pilsudskio širdies kapo.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
ATR atkūrimo idėja – XIX a. lietuvių ir lenkų sukilimus prieš Rusijos imperiją (1830‒1831 m., 1863‒1864 m.). Lietuva I pasaulinio karo metu ir Valstybės atkūrimas.Pamokos vieta:
Rasų seniūnija, Rasų g. 32, Vilnius
Panašios pamokos