
Spalva ir šiluma: kaip apranga veikia pojūtį saulėje
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
Kaip skirtingos spalvos sugeria šviesą ir šilumą?
Mokytojas pristato pamokos tikslą ir paaiškina, kodėl vasarą svarbu dėvėti šviesius drabužius. Mokiniai atlieka eksperimentą: vilkėdami vieni tamsius, kiti – šviesius drabužius, jie 10 min. pabūna saulėje.Temperatūros pokytis gali būti fiksuojamas dviem būdais:
1) jei klasė turi CAT telefoną, naudojama FLIR šilumos kamera – fiksuojami termovaizdžiai ir vizualizuojamas šilumos pasiskirstymas.
2) Jei CAT telefono nėra, mokiniai naudoja paprastą spiritinį ar elektroninį termometrą, prispaudžia jį prie audinio paviršiaus ir fiksuoja parodymus.
Papildomai mokiniai aprašo jutiminį pojūtį. Vėliau kartu su mokytoju analizuoja rezultatus, sieja juos su spalvų savybėmis ir kasdieniais pasirinkimais.
Pamoka lavina stebėjimo, eksperimentavimo, duomenų fiksavimo ir sąvokų taikymo gebėjimus.
Nuotrauka - canva.com
Pamokos tikslas
Suprasti, kaip drabužių spalva veikia šilumos pojūtį, išmatuojant paviršiaus temperatūrą ir siejant ją su fizikinėmis savybėmis.Pamokos planas
Mokytojas pristato pamokos tikslą ir paaiškina, kaip spalvos veikia šviesos ir šilumos sugertį.Mokiniai vilki tamsius arba šviesius drabužius ir apie 10 minučių pabūna saulėje (su kepurėmis nuo saulės!).
Paviršiaus temperatūra matuojama naudojant FLIR šilumos kamerą (CAT telefoną) arba paprastą termometrą, priklausomai nuo turimų priemonių.
Mokiniai aprašo savo pojūčius ir lygina juos su užfiksuotais temperatūros duomenimis.
Kartu su mokytoju aptaria, kuri spalva sugeria daugiau šilumos ir kaip šias žinias galima pritaikyti renkantis drabužius karštomis dienomis.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Pradinis ugdymas, pasaulio pažinimas:Pamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Bernardinų sodas, Vilnius
Panašios pamokos