
Vandens lašo kelionė gamtoje
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Laima Loginovienė
Pamoką sukūrė - Laima Loginovienė
Kaip vanduo keliauja ir padeda gyvybei?
Pamoka skirta supažindinti mokinius su vandens reikšme gamtai ir žmogui.Užsiėmimas vyksta Bernardinų sode – vienoje gražiausių ir turtingiausių Vilniaus miesto gamtinių erdvių. Mokiniai stebi natūralius ir žmogaus sukurtus vandens telkinius (upę, tvenkinį, fontaną ir kt.), tyrinėja, kas gamtoje priklauso nuo vandens. Vaikai dalyvauja ir praktiniame eksperimente – iš paprastų priemonių gamina vandens filtrą.
Pamokoje mokiniai aktyviai juda, stebi gamtą, įveikia komandinius iššūkius, lavina kūrybinį mąstymą. Refleksijos metu per lašo kelionę sodu mokiniai įvertina, ką patyrė ir sužinojo pamokoje.
Iliustracija pamokos autorės.
Pamokos tikslas
Suprasti vandens svarbą gyvajai gamtai ir žmogui, tyrinėjant gamtinę aplinką ir atliekant praktinį eksperimentą.Pamokos planas
1. Klasė atvyksta į Bernardinų sodą.2. Mokytojas pateikia temą ir kelia sudominimo klausimus. Vaikai apžiūri aplinką: upę, fontaną, balas, tvenkinį.
3. Mokytojas trumpai papasakoja apie sodo kilmę, augmeniją ir gyvūniją. Parodo, kad vanduo čia svarbus ir augalams, ir paukščiams, ir žmonėms.
4. Mokiniai keliauja prie Vilnelės, stebi upę ir atsako į klausimus.
5. Vandens filtravimas. Mokytojas paaiškina, kad natūralioje gamtoje vanduo valosi per smėlį, žvyrą, akmenukus. Mokiniai grupėmis kuria savo vandens filtrą iš: buteliuko, žvyro, smėlio, žemės, akmenukų, vatos/marlės. Kol filtrai veikia, mokiniai tyrinėja aplinką su papildomais lapais: ieško augalų, gyvūnų, kuriems reikalingas vanduo.
6. Refleksija per lašelio kelionę.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Supančios aplinkos pažinimasPamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Bernardinų sodas
Panašios pamokos