Duomenys gelbsti gyvybes - kaip sveikatos istorijos virsta skaičiais
Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - Valstybės duomenų agentūra
Pamoką sukūrė - Valstybės duomenų agentūra
Ar duomenys gelbsti gyvybes?
Pamokoje kviesime pažvelgti į duomenis visiškai kitaip – ne kaip į sausą skaičių eilutę, o kaip į istorijas, kurios formuoja mūsų kasdienybę ir lemia sprendimus visos valstybės mastu. Įžangoje pamąstysime, kas apskritai yra duomenys. Nuo „Instagram“ laikų, „Spotify Wrapped“ ataskaitų iki ligoninės kortelės įrašų – kiekvienas iš mūsų paliekame skaitmeninį pėdsaką. Bet ką jis reiškia ir kodėl yra svarbus?Leisimės į sveikatos duomenų kelionę. Pamatysime, kaip informacija, surinkta gydytojo kabinete, keliauja iki Valstybės duomenų agentūros, kokius etapus ji pereina ir kokiais būdais ši kelionė padeda kurti bendrą sveikatos paveikslą.
Mokiniai supras, kad duomenys nėra nuobodūs skaičiai - jie slepia tikras istorijas ir realius sprendimus. Iš statistikos gimsta planai dėl vakcinacijos, organizuojamas ligoninių darbas, sprendžiama, kur labiausiai reikia pagalbos.
Pamokoje taip pat ugdomas supratimas apie duomenų privatumą ir ateities profesines galimybes.
Nuotraukos autorė Karolina Grabowka.
Esate Vilniuje dirbantis mokytojas ir norėtumėte savo klasę užregistruoti į šią pamoką? Prisijunkite!
Pamokos tikslas
Supažindinti mokinius su sveikatos duomenų samprata, jų keliu nuo asmens iki valstybės institucijų.Pamokos planas
1. Įžanga. „Kas yra duomenys?“: nuo „Instagram“ ir „Spotify Wrapped“ iki ligoninės kortelės – visi paliekame skaitmeninį pėdsaką.2. Sveikatos duomenų kelionė – kaip iš gydytojo kabineto jie atsiduria Valstybės duomenų agentūroje.
3. Duomenys ≠ nuobodūs skaičiai – tikros istorijos: kaip iš statistikos gimsta sprendimai dėl vakcinų, ligoninių.
4. Privatumas - „didysis brolis“ ar mūsų draugas? Kaip užtikrinama, kad tavo sveikatos paslaptys nepatektų ne ten.
5. Profesijos ateitis – nuo sveikatos specialisto iki duomenų analitiko: kodėl sveikatos duomenys yra „naujas auksas“.
6. Q&A – laikas juokingiems (pvz., „Ar duomenys žino, kiek kartų valgiau kebabą?“) ir rimtiems klausimams.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Duomenys ir interpretavimas.Pamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Gedimino pr. 29, Vilnius
Atsiliepimai
Yulia Vyalanishkene
Vilniaus Levo Karsavino mokykla.
Ačiū už įdomia pamoka.Musų 10-kams patiko paskaita - viskas buvo aišku ir suprantamai paaiškinta. Mokiniai sužinojo daug naujų faktų apie duomenų analitiko specialybę.
Panašios pamokos