vilniaus-miesto-chemija-medziagos-ir-reakcijos-musu-aplinkoje_57_01746341432-6221b24678dd60c76ab8c5c56acf1584.png

Vilniaus miesto chemija: medžiagos ir reakcijos mūsų aplinkoje

Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
  • Geografija,
    Chemija
  • 8 klasei
    9 klasei
  • Lauke
  • Pylimo g. 58, Vilnius, 01136 Vilniaus m. sav.
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 45 min

Kokie cheminiai procesai vyksta mūsų aplinkoje?

Mokiniai, dirbdami grupėmis, tyrinėja miesto aplinką ir ieško objektų bei reiškinių, susijusių su cheminėmis medžiagomis ir procesais. Pavyzdžiui, mokiniai gali stebėti:

- metalinių objektų (turėklų, vamzdžių) rūdijimą ir oksidaciją;
- maisto prekių fermentaciją (pvz., rauginti kopūstai turguje);
- vandens kietumo požymius – nuosėdas ant fontanų, čiaupų (druskų nusodinimas);
- oro taršos poveikį pastatų fasadams (rūgštieji lietūs – cheminių junginių poveikis);
- organinių medžiagų irimą – puvimo, skaidymo procesus;
- žaliųjų paviršių (samanų, kerpių) augimą – biocheminius procesus ant neorganinių paviršių;
- kitus procesus.

Veiklos metu mokiniai stebi, fiksuoja, aprašo radinius, analizuoja pastebėtus cheminius reiškinius, o vėliau pristato savo atradimus klasei.

Refleksijos metu mokiniai kartu su mokytoju aptaria cheminės aplinkos svarbą miesto gyvenimui ir žmogaus veiklai.

Pamoka ugdo stebėjimo, tyrinėjimo, analitinio mąstymo ir komunikacijos kompetencijas.


Nuotrauka sugeneruota naudojant „ChatGPT“.

Pamokos tikslas

Pastebėti chemines medžiagas ir procesus aplinkoje, suprasti jų reikšmę žmogaus veiklai ir aplinkai.

Pamokos planas

1. Įžanga (10 min.)
Mokytojas pristato pamokos temą, klausimą ir tikslą. Aptariamos saugaus elgesio taisyklės miesto erdvėje.

2. Grupių sudarymas ir užduočių paaiškinimas (5 min.)
Mokiniai suskirstomi į grupes po 3-4, mokytojas išdalina užduočių lapus.

3. Tyrinėjimas miesto erdvėje (30 min.)
Grupės vaikšto numatytoje teritorijoje, fotografuoja ir aprašo bent 5 objektus, susijusius su cheminėmis medžiagomis ar procesais.

4. Grupių pristatymų rengimas (15 min.)
Mokiniai sistemina duomenis, parengia trumpą pristatymą apie pastebėtas chemines medžiagas ir procesus.

5. Grupių pristatymai ir aptarimas (25 min.)
Grupės pristato savo pastebėjimus klasei, diskutuoja apie aptiktas chemines medžiagas, jų reikšmę ir poveikį aplinkai.

6. Refleksija (10 min.)
Mokiniai dalinasi, ką naujo sužinojo, kaip pastebėtos cheminės medžiagos veikia miesto gyvenimą.

Kompetencijos

Komunikavimo
Kūrybiškumo
Pažinimo

Temos ugdymo programose

Chemijos bendrosios programos temos: Cheminės medžiagos ir jų savybės; Cheminiai procesai aplinkoje; Sauga dirbant su cheminėmis medžiagomis. Geografijos bendrosios programos temos: Miesto aplinkos tyrinėjimas; žmogaus veiklos poveikis gamtai. Pilietinio ugdymo temos: Atsakingas elgesys visuomenėje; Socialinė atsakomybė aplinkosaugos klausimais.

Pamokos vieta:

Senamiesčio seniūnija, Pylimo g. 58, Vilnius, 01136 Vilniaus m. sav.
Panašios pamokos
Visos pamokos
Kaip naudotis?