
Starto linijos lygybė
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
Kodėl bėgikai startuoja ne iš vienos linijos?
Mokiniai realiame stadione tyrinėja, kodėl bėgimo takų starto linijos skirtinguose takuose yra ne vienoje linijoje.Naudodami ilgas matavimo juostas ar kitas priemones, jie išmatuoja stadiono vidinio lanko spindulį ir kiekvieno tako plotį. Praktiškai taikydami apskritimo ilgio formulę, mokiniai apskaičiuoja, kiek papildomo atstumo įveikia bėgikai išoriniuose takuose, ir kiek reikia paslinkti starto vietą, kad visi nubėgtų vienodą atstumą.
Matavimų rezultatai perkeliami ant realių bėgimo takų kreida, o pamokos pabaigoje mokiniai reflektuoja apie geometrijos ir fizikos sąvokų taikymą praktikoje.
Jei mokykla turi savo stadioną su bėgimo takais, rekomenduojama pamoką vykdyti ten, kad mokiniai pažintų savo aplinką ir įprasmintų mokymąsi realiame kontekste.
Nuotrauka iš canva.com
Pamokos tikslas
Suprasti, kaip trasos ilgį lemia jos kreivumo spindulys ir kaip tai susiję su sąžiningu starto išdėstymu.Pamokos planas
Mokytojas inicijuoja diskusiją apie bėgimo takų skirtumus olimpiadoje.Mokiniai matuoja bėgimo tako spindulį ir plotį, apskaičiuoja kiekvieno tako ilgį ir reikiamą starto poslinkį.
Pagal gautus rezultatus mokiniai braižo starto linijas aikštyne.
Apibendrinimas, refleksija.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Geometrija ir matavimai. Apskritimo ilgis, spindulys, skersmuo. Formulių taikymas praktinėse situacijose. Proporcijos ir masteliai. Fizika: Judėjimas ir greitis. Kelio ir laiko priklausomybė.Pamokos vieta:
Rasų seniūnija, Kaukysos g. 26, Vilnius
Panašios pamokos