Vilniaus aidai
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Aliona Kevra
Pamoką sukūrė - Aliona Kevra
Kaip garsas keičiasi erdvėse?
Pamokos metu mokiniai tyrinėja, kaip garsai skamba skirtingose Vilniaus senamiesčio erdvėse – siaurose gatvelėse, arkose ar kiemeliuose. Jie lygina garso sklidimą klasėje, kur aido beveik nėra, ir senamiestyje, kur garsas „vaikšto“. Vaikai išbando balsą, instrumentus, plojimus, įrašo garsus, kuria trumpus garsovaizdžius.Integruojant empatijos ugdymą, mokiniai įsivaizduoja, kad yra kurtieji – tyrinėja garsą per vibraciją, judesį ar vaizdą, atranda, kaip galima „išgirsti“ miestą be klausos.
Pamokos pabaigoje grupės pristato savo garsovaizdžius ir aptaria, kokie garsai ar pojūčiai buvo stipriausi, kaip skirtinga aplinka formuoja muzikos patirtį, ir ar garsą galima patirti kitais pojūčiais nei klausa.
SUP mokiniai gali atlikti vieną garsą, įrašyti, piešti garsų žemėlapį arba parodyti judesiu. Vertinimas idiografinis (pagal pastangas).
Nuotrauka iš https://shorturl.at/SJXH0.
Pamokos tikslas
Tyrinėti, kaip garsas skamba skirtingose aplinkose ir kaip jį galima patirti ne tik ausimis, bet ir kūnu ar vaizdu.Pamokos planas
Įvadas (5 min.) – pokalbis apie aidą, skirtumą tarp klasės ir lauko.Tyrinėjimas (15 min.) – balsai, instrumentai, plojimai siaurose gatvelėse, arkose, kiemeliuose; garsų įrašymas.
Integracija (10 min.) – vaikai įsivaizduoja, kad yra kurtieji: bando pajausti vibraciją sienose, grindinyje, perteikia garsus judesiu ar piešiniu.
Kūrybinė užduotis (10 min.) – grupės kuria „Senamiesčio aidą“ iš garsų ar judesių.
Pristatymas ir refleksija (10 min.) – grupės dalijasi kūriniais, aptaria patirtį.
Vertinimas: pagal kūrybiškumą, pastangas, bendradarbiavimą, gebėjimą pastebėti skirtumus ir empatiją.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Muzika: garsų tyrinėjimas, klausymasis ir kūryba (garsovaizdžiai, improvizacija). Dailė: garsų vizualizacija, garsų žemėlapio piešimas. Etika:Pamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Didžioji g. 31, Vilnius
Panašios pamokos