dezinformacija-melo-ir-apgavystes-pradmenys_57_01713509715-15a9eb0795ca9cab22f4626741156ec7.png

Dezinformacija: melo ir apgavystės pradmenys

5
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - LR Krašto apsaugos ministerija
  • Pilietiškumas
  • 8 klasei
    9 klasei
    10 klasei
    11 klasei
    12 klasei
  • Viduje
  • Giedraičių g. 41
  • Pamoką veda
    Įmonės atstovas
  • 45 min

Kaip veikia melavimo ir klaidinimo amatas?

Kaip buvo sukurtas bei veikia melavimo ir klaidinimo amatas? Kaip skaityti tekstą, atpažinti ir vertinti dezinformaciją?

Dezinformacijos kilmė bei raida, konkretūs pavyzdžiai iš tarptautinės praktikos (Šaltojo karo laikotarpio ir pastarųjų dešimtmečių), nūdienos teksto ir vizualiosios dezinformacijos atvejai. Pavyzdžiai nuo spausdinto žodžio knygos ir straipsnio pavidalais iki šiuolaikinių trumpų žinučių socialiniuose tinkluose.

O dezinformacijos laboratorijoje mokiniai kurs dezinformacines žinutes užduota tema.

Pamoka vyks naujose, moderniose Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamento prie Krašto apsaugos ministerijos patalpose, įsikūrusiose Giedraičių g. 41.

Esate Vilniuje dirbantis mokytojas ir norėtumėte savo klasę užregistruoti į šią pamoką? Prisijunkite!

Pamokos tikslas

Skaitant pateiktų tekstų pavyzdžius, įsigilinti į taip vadinamų „melagienų“ semantiką, atpažinti dezinformaciją, patikrinti ir įsitikinti brukamų teiginių klaidingumu, atskirti ir atsirinkti šaltinius. Pateikti ne mažiau kaip tris dezinformacijos/melagienų pavyzdžius.

Pamokos planas

Įvadas: išaiškinama dezinformacijos sąvoką, veikimo principai. Nagrinėjami konkretūs pavyzdžiai, paaiškinamas tarptautinis kontekstas ir kiekvieno atvejo bei laikotarpio specifika.

Veikla: įvertinami konkretūs atvejai, dirbama poromis, sukuriamas dezinformacijos pavyzdys nurodyta tema.
Apibendrinimas: kartu su mokiniais apibendrinamos įgytos žinios.
Refleksija: mokiniai kartu aptaria išgirstą informaciją, įvertina bendrai pačių sukurtus dezinformacijos pavyzdžius.
Vertinimas: formuojamasis. Pastebimi ir paskatinami aktyviai dalyvavę mokiniai.
Namų darbas: įsigilinti į papildomai pateiktus tekstus.

Kompetencijos

Komunikavimo
Kultūrinė
Kūrybiškumo
Pažinimo
Pilietiškumo

Temos ugdymo programose

Kritiškai ir konstruktyviai vertinti žiniasklaidos priemonių ir viešosios nuomonės teikiamą informaciją apie valstybės gyvenimo reiškinius ir pilietinės visuomenės būklę. Sąžiningai ir atsakingai skleisti informaciją.

Pamokos vieta:

Šnipiškių seniūnija, Giedraičių g. 41
Panašios pamokos
Visos pamokos
Kaip naudotis?