Triumfuojančio buliaus matematika
Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - Rasa Zubauskaitė
Pamoką sukūrė - Rasa Zubauskaitė
Kaip matematika padeda pažinti meno kūrinį?
Tiriamoji pamoka lauke, kurioje matematika pasitelkiama kaip priemonė geriau pažinti meno kūrinį.Mokiniai stebi skulptūrą „Triumfuojantis bulius“, daro spėjimus apie jos matmenis, matuoja, lygina su tikro buliaus duomenimis ir atranda, kaip skaičiai gali atskleisti meninę prasmę. Pamoka jungia matematiką, meną ir kūrybinį mąstymą.
Įtrauktis: naudojamos vizualinės priemonės, trumpi, aiškūs sakiniai. SUP mokiniai gali spėti žodžiu, apibūdinti „aukštas / sunkus“, dirbti poroje. Matavimo metu suteikiama papildoma pagalba naudojant priemones. Esant galimybei, pasitelkiama padėjėjo pagalba.
Pamoka vyksta Aviatorių skvere.
Iliustracija sukurta naudojantis dirbtinio intelekto įrankiais.
Pamokos tikslas
Stebint meno kūrinį, pritaikyti matematinius gebėjimus, siejant skaičius su tikru objektu.Pamokos planas
Įvadas. Mokytojas ir mokiniai aptaria, kaip matematika gali padėti pažinti meno kūrinį.SUP – pakartoja klausimus trumpais sakiniais.
Spėjimų užrašymas. Mokiniai stebi skulptūrą, spėja jos aukštį, svorį ir atstumus.
SUP – spėja žodžiu, naudodami apibūdinimus.
Matavimas. Mokiniai matuoja atstumus, užrašo duomenis darbalapyje.
SUP – dirba su pagalba, matuoja mažesnį kiekį parametrų.
Palyginimas. Mokiniai palygina skulptūros ir tikro buliaus duomenis, aptaria proporcijas.
SUP – žodžiu įvardija „didesnis“, „sunkesnis“.
Skaičių interpretacija. Mokiniai aptaria, ką šie skaičiai sako apie kūrinį ir menininko sumanymą.
SUP – mokytojas padeda suformuluoti sakinį.
Refleksija. Sukuria 3–4 sakinius, ką sužinojo apie skulptūrą per skaičius.
SUP – pasako žodžiu arba užbaigia mokytojo pradėtą sakinį.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
25.2 Dydžiai ir matavimai – mokinys matuoja ilgius, įvardija ir palygina matmenis, taiko žinias praktinėse situacijose.Pamokos vieta:
Naujamiesčio seniūnija, Dariaus ir Girėno g. 21a, Vilnius
Panašios pamokos