
Homero herojų galia ir gyvybė
Pamoką sukūrė - Gintaras Tubelis
Ar kiekvienas puikus literatūros kūrinys yra arba „Iliada", arba „Odisėja", ar Troja – bet kuris miestas, Odisėjas – kiekvienas žmogus?
Analizuodami ir įkūnydami veikėjo charakterį, situacijas, kuriose šiam teko atsidurti, mokiniai lavins kritinio ir kūrybinio mąstymo gebėjimus. Gerins kultūrinės raiškos įgūdžius: vaidmens atlikimo, retorikos meno. Lavins gebėjimą sieti literatūros herojaus patirtį su individualia patirtimi ir vertybėmis: tekste ir veikėjo charakterio portrete išskirs tai, kas kiekvienam atrodo svarbiausia, paveikiausia, įdomiausia.
Taip pat galima pamokos vieta - Vingio parkas arba vieta, turinti lauko estradą.
Pamokos autoriai: teatro mokytojas metodininkas Gintaras Tubelis ir lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Ugnė Ligeikė.
Pamokos tikslas
Pasirinkto „Iliados“ arba „Odisėjos“ veikėjo įkūnijimas, charakterio atskleidimas, monologas pirmuoju asmeniu.Pamokos planas
Lietuvių kalbos ir literatūros pamokose aptariamos Homero poemos „Iliada“ ir „Odisėja“, išanalizuojami veikėjų literatūriniai portretai (Achilas, Paris, Helenė, Hektoras, Andromachė, Odisėjas, Penelopė, Telemachas).
Teatro pamokose diskusija „Kaip atrodė antikiniai graikų teatrai?“ bei susipažinimas su Antikiniu (graikų) teatru.
Pasirinkite „Iliados“ arba „Odisėjos“ veikėją, parenkite monologą pirmuoju asmeniu, atskleidžiantį herojaus charakteristiką, tai, kas Jums atrodo svarbiausia, paveikiausia. Galite rinktis Achilą, Hektorą, Odisėją, Andromachę, Penelopę, Telemachą, Parį arba Helenę. Svarbu ne atpasakoti situacijas, kuriose veikėjai atsidūrė, bet analizuoti veikėjų emocijas, mintis, leisti sau įsivaizduoti, kaip veikėjai galėjo jaustis vienoje ar kitoje situacijoje.
Integruotos pamokos metu vyksta pasirinkto veikėjo monologo pristatymas, komentavimas, aptarimas ir vertinimas.