
Vandens nešėjas
Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - Rasa Zubauskaitė
Pamoką sukūrė - Rasa Zubauskaitė
Ar talpus vandens nešėjo kibiras?
Vilniaus senamiestyje, buvusioje Vilniaus geto teritorijoje, šiandien stovi menininko R. Kvinto skulptūra „Vandens nešėjas“. Ji simbolizuoja žydą vandens nešėją, kuris, manoma, buvo dažnai pastebimas Vilniaus senamiestyje. Šio darbo ėmėsi patys vargingiausieji – jie semdavo vandenį iš upės ir pristatydavo į senamiesčio parduotuves ir dirbtuves, kuriose nebuvo tekančio vandens. Šis amatas buvo itin sunkus, per dieną tekdavo atnešti ne vieną kibirą vandens.Pamokoje mokiniai prisimins skysčio matavimo vienetus ir išmatuos kiek mililitrų / litrų telpa į vandens nešėjo kibirus. Gautus duomenis fiksuos darbalapyje, pamokos pabaigoje reflektuos užbaigdami pradėtą sakinį.
Iliustracijos šaltinis https://vilnius.lt
Pamokos tikslas
Įtvirtinti žinias apie litrą ir mililitrą, sužinoti apie vandens nešėjo amatą.Pamokos planas
1. Mokytojas pristato pamokos temą ir trumpai papasakoja apie skulptūrą „Vandens nešėjas“.2. Mokiniai pasiskirsto poromis arba komandomis (atsižvelgiant kiek klasėje mokinių, kiek turima matavimo priemonių ir pan.).
3. Vaikai menzūrėle pila vandenį į abu „Vandens nešėjo“ kibirus tol, kol juos pripildo. Kiekvieną kartą išmatuoja kiek mililitrų įpila.
4. Visi matavimo duomenys fiksuojami ir užrašomi darbalapiuose.
5. Suskaičiuojama, kiek mililitrų vandens tilpo į abu kibirus. Apskaičiuojama ar susidarė 1 litras, kiek pritrūko iki 1 litro.
6. Refleksija. Mokiniai pabaigia sakinį „Šios pamokos metu sužinojau...“
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
25.3 Praeitis, dabartis ir ateitisPamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Lydos g. 4
Panašios pamokos