pazintis-su-lietuvos-skulptura_57_01762430365-0e2b687b88604dadddfb155d3f94798c.JPG

Pažintis su Lietuvos skulptūra

5
Maksimalus dalyvių skaičius: 15
Pamoką sukūrė - Tartle muziejus
  • Dailė,
    Istorija
  • 9 klasei
    10 klasei
    11 klasei
    12 klasei
  • Viduje
  • Užupio g. 40, Vilnius
  • Pamoką veda
    Įmonės atstovas
  • 45 min

Per kokius tris aspektus galime patirti skulptūrą?

Pamokos metu mokiniai bus supažindinti su Lietuvos skulptūros lauku per medžiagiškumo, erdvės ir sapno aspektus.

Pamokoje siekiama atkreipti dėmesį į skulptūrą ne tik kaip siužetinį, dažnai istoriniams įvykiams pažymėti skirtą meno kūrinį, bet žvelgti į pamatines, esmines skulptūros kaip meno kūrinio savybes, būdingas tiek tradicinei, tiek ir šiuolaikinei skulptūrai.

Pamoką ves meno istorikė, joje aptarsime tris pagrindinius aspektus (erdvę, medžiagą ir sapną) bei kaip jie keičiasi šiuolaikinėje skulptūroje.

„Erdvė ir medžiaga – du pamatiniai skulptūros aspektai: skulptūra yra materialus objektas, skirtas realiai erdvei. Tačiau šiuolaikinė skulptūra dažnai šias dvi tradicinės skulptūros duotybes perkeičia: keičiasi mastelis, objektų proporcijos ir santykis su žiūrovu, keičiasi medžiagos, klaidindamos stebėtoją. Čia negalioja įprastinė logika ir įprastinis išmanymas, jis išties lieka šešėlyje, ir tam, kad galėtume patirti jos kuriamą atmosferą, tenka pasiremti (jei tai įmanoma) sapno logika.“

Pamoka vyks Lietuvos meno pažinimo centre TARTLE veikiančioje parodoje „Išmanymo šešėlyje“. Mokiniai turės galimybę apžiūrėti daugiau nei 70 eksponatų nuo XVII iki XXI a.


Nuotrauka TARTLE.
Esate Vilniuje dirbantis mokytojas ir norėtumėte savo klasę užregistruoti į šią pamoką? Prisijunkite!

Pamokos tikslas

Skatinti skulptūros pažinimą, ugdyti dailės kūrinių analizės bei interpretacijos įgūdžius.

Pamokos planas

1. Įvadas. Trumpas parodos ir pamokos eigos pristatymas.
2. Atrinktų dailės kūrinių iš skirtingų istorinių laikmečių pristatymas, analizė.
3. Meno kūrinius supančio socialinio ir kultūrinio konteksto interpretavimas su dailės istorike.
4. Užduotis: mokiniai pasidalina grupėmis ir savarankiškai interpretuoja pasirinktą kūrinį ar jų grupes.
5. Refleksija, apibendrinimas.

Kompetencijos

Kultūrinė
Kūrybiškumo
Pažinimo

Temos ugdymo programose

B2. Savitai aiškina ir komentuoja savo ir kitų sukurtus dailės kūrinius.

Pamokos vieta:

Senamiesčio seniūnija, Užupio g. 40, Vilnius
Panašios pamokos
Visos pamokos
Kaip naudotis?