seseliai-ir-ju-pokyciai_57_01760389900-7f187367f7f9662ca8a044ecd12bf4f2.jpg

Šešėliai ir jų pokyčiai

Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - Laima Loginovienė
  • Gamta,
    Pradinis ugdymas
  • 3 klasei
  • Lauke
  • P. Žadeikos g. 2, Vilnius
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • iki 45 min

Ar šešėliai juda?

Pamoka padeda mokiniams suprasti, kas yra šešėlis, kaip jis atsiranda ir kodėl keičiasi dienos eigoje.

Vaikai stebi šešėlius lauke, fiksuoja jų pokyčius bei kūrybiškai juos atvaizduoja. Stebėdami šešėlius prie įvairių objektų ir draugo kūno, mokiniai tyrinėja, kaip šešėlis ilgėja arba trumpėja priklausomai nuo Saulės padėties.

Pamoka ugdo stebėjimo gebėjimus, loginį mąstymą ir kūrybiškumą. Ji skatina domėtis gamta, susieti kasdienius reiškinius su mokslo žiniomis. Veikla vyksta lauke – mokyklos kieme ar kitoje atviroje erdvėje, kur galima laisvai stebėti Saulę ir šešėlius.

Pamoka pritaikyta įtraukčiai – kiekvienas mokinys gali dalyvauti pagal savo galimybes. SUP mokiniai gali atlikti paprastesnes užduotis: piešti šešėlį, padėti pažymėti stebėjimo taškus, fiksuoti vaizdą kreidele. Užduotys pateikiamos aiškiai, su galimybe padėti padėjėjui arba dirbti individualiai.


Pamokos paveikslėlis: https://shorturl.at/hLD6l

Pamokos tikslas

Suprasti, kaip susidaro šešėliai ir kaip jie keičiasi.

Pamokos planas

1. Temos pristatymas.
Mokytojas pristato pamokos temą ir klausimą: „Ką padaryti, kad iš manęs vieno pasidarytų du?” Mokiniai spėlioja, mokytojas parodo savo šešėlį.
Mokytojas paaiškina, kaip atsiranda šešėlis.
– SUP: klausosi pamokos pristatymo, gali parodyti savo šešėlį.

2. Darbas porose.
Mokiniai pasirenka šešėlį, jį pažymi ant žemės. Stebi šešėlio pokytį kas 5 minutes, žymi pokyčius.
– SUP: gali pažymėti tik vieną pokytį arba padėti draugui žymėti taškus.

3. Užduotis „Draugo šešėlis“
Mokiniai kūrybiškai vaizduoja savo ir draugų šešėlius.
– SUP: gali piešti, spalvinti kartu su klasės draugais.

4. Šešėlių pristatymas.
Mokiniai pristato savo darbą klasei, pasidalija, ką pastebėjo apie šešėlių pokyčius.
– SUP: gali parodyti piešinį vietoje pasakojimo.

5. Refleksija.

Kompetencijos

Pažinimo

Temos ugdymo programose

Pagrindinės pasaulio kryptys.

Pamokos vieta:

Fabijoniškių seniūnija, P. Žadeikos g. 2, Vilnius
Panašios pamokos
Visos pamokos
Kaip naudotis?