Vilnius milžino akimis
Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - Rasa Zubauskaitė
Pamoką sukūrė - Rasa Zubauskaitė
Kaip Vilnių galėtų matyti milžinas?
Pamoka vyksta ant Tauro kalno (Pamėnkalnio), nuo kurio atsiveria Vilniaus vaizdas. Ji kviečia mokinius pažvelgti į miestą kūrybiškai – iš milžino perspektyvos, remiantis K. Zylės knyga „Milžinas mažylis“.Vaikai klausosi ištraukos, stebi miestą ir piešia Vilnių taip, kaip jį galėtų matyti milžinas. Vėliau jie ieško „milžino ženklų“ – įdomių gamtos ar miesto detalių, kurios primena pasakų pasaulį.
Pamoka pritaikyta įtraukčiai – SUP mokiniai gali piešti paprasčiau, naudoti pasirinktas piešimo priemones, galima pasiūlyti piešti ant kito popieriaus lapo (jei mokinys/ė yra sensoriškai jautrus/i), mintis išreikšti žodžiu ar piešiniu, o refleksijoje atsakyti trumpai ar parodyti savo darbą.
Iliustracija sukurta naudojantis dirbtinio intelekto įrankiais.
Pamokos tikslas
Skatinti mokinius kūrybiškai pažvelgti į miestą, ugdyti gebėjimą įsivaizduoti pasaulį iš kito kampo, susieti literatūros kūrinį su aplinkos stebėjimu.Pamokos planas
1. Skaitome ištrauką iš K. Zylės knygos „Milžinas mažytis“.– SUP: gali klausytis kartu su iliustracijomis ar trumpu pasakojimu.
2. Aptariame, kaip Vilnių galėtų matyti milžinas.
– SUP: gali atsakyti vienu žodžiu ar parodyti gestu.
3. Piešiame miestą „milžino akimis“.
– SUP: gali piešti paprasčiau – didesniais potėpiais, be smulkių detalių.
4. Ieškome „milžino paslėpto ženklo“ aplink kalną.
– SUP: gali parodyti surastą ženklą vietoj rašymo ar nupiešti jį trumpai.
5. Dalijamės atradimais ir aptariame piešinius.
– SUP: gali parodyti piešinį ar pasakyti vieną sakinį.
6. Refleksija – „Aš jaučiuosi milžinas, kai…“
– SUP: gali atsakyti trumpai, žodžiu ar parodydamas emociją.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
26.1.3 Kultūra, tapatybė, tautosaka; 29.2 Gamta ir žmogus; Meninis ugdymas.Pamokos vieta:
Naujamiesčio seniūnija, Tauro kalnas (V. Mykolaičio-Putino g.)
Panašios pamokos