kasinejant-istorija-skaitant-zemes-knygas_57_01761716144-f2c1dfc02316e61bacd9d028c1f4b8ce.png

Kasinėjant istoriją – skaitant žemės knygas

5
Maksimalus dalyvių skaičius: 24
Pamoką sukūrė - Vilniaus pilių valstybinio kultūrinio rezervato direkcija
  • Istorija,
    Technologijos,
    Pritaikytos programos,
    Pradinis ugdymas,
    Gyvenimo įgūdžiai
  • 1 klasei
    2 klasei
    3 klasei
    4 klasei
    5 klasei
  • Lauke
  • B. Radvilaitės g. 2, Vilnius
  • Pamoką veda
    Įmonės atstovas
  • 45 min

Archeologija – kas tai?

Pamokos metu mokiniai sužino, kas yra archeologija ir kaip ji padeda pažinti senovės žmonių gyvenimą. Mokiniai aiškinasi, kuo archeologo darbas skiriasi nuo istoriko, kokius šaltinius abu tiria ir kodėl kiekvienas radinys nėra lobis, o praeities liudininkas, kurį reikia išsaugoti.

Mokiniai aptaria, kas yra „juodieji kasinėtojai“, kuo jų veiksmai pavojingi kultūros paveldui ir kodėl archeologiniai tyrimai privalo būti vykdomi moksliškai. Baigiantis pamokai, mokiniai susiskirsto į grupes, gauna simbolines „perkasas“ ir ieško sėklų – taip praktiškai patiria, kaip archeologai tiria žemės sluoksnius ir atranda praeities pėdsakus.

Pamokoje ugdoma pagarba kultūros paveldui, praktinės veiklos skatina smalsumą ir gebėjimą tyrinėti, siejant atradimus su Vilniaus pilių istorija.

Pamoka atitinka 5 klasės istorijos vadovėlio „Kelias“ temą „Archeologija – kas tai?“ ir papildo ją konkrečiais pavyzdžiais iš Vilniaus pilių teritorijos. Ji taip pat pritaikoma 2 klasės visuomeninio ugdymo temai „Praeities liudytojai“.

Pamoka sukurta bendradarbiaujant su Lietuvos archeologijos draugija, vyksta Vilniaus pilių kupole.

Ulos Šimulynaitės piešinio fragmentas.
Esate Vilniuje dirbantis mokytojas ir norėtumėte savo klasę užregistruoti į šią pamoką? Prisijunkite!

Pamokos tikslas

Suprasti skirtumus tarp archeologijos ir istorijos, ugdyti pagarbą kultūros paveldui.

Pamokos planas

1. Įvadas (10 min.)
Pokalbis, kaip mes sužinome apie praeitį.

2. Temos nagrinėjimas (15 min.)
Aiškinamės, kas yra archeologija ir archeologas, kaip žemės sluoksniai primena istorijos puslapius. Aptariami pavyzdžiai iš Vilniaus pilių teritorijos, taip pat aptariami „juodieji kasinėtojai“.

3. Praktinė veikla (15 min.)
Grupėmis ieškoma „radinių“ perkasose ir jie aptariami.

4. Apibendrinimas (5 min.)
Refleksija: ką sužinojome apie archeologiją?

Kompetencijos

Komunikavimo
Kultūrinė
Kūrybiškumo
Pažinimo
Pilietiškumo

Temos ugdymo programose

Archeologija, kultūros paveldas, istorijos šaltiniai, praeities pažinimas, Vilniaus pradžia, žemės sluoksniai, tyrinėjimas ir atradimas, istoriniai radiniai, pilys ir senovės gyvenvietės

Pamokos vieta:

Senamiesčio seniūnija, B. Radvilaitės g. 2, Vilnius
Visos pamokos
Kaip naudotis?