Kasinėjant istoriją – skaitant žemės knygas
Maksimalus dalyvių skaičius: 24
Pamoką sukūrė - Vilniaus pilių valstybinio kultūrinio rezervato direkcija
Pamoką sukūrė - Vilniaus pilių valstybinio kultūrinio rezervato direkcija
Archeologija – kas tai?
Pamokos metu mokiniai sužino, kas yra archeologija ir kaip ji padeda pažinti senovės žmonių gyvenimą. Mokiniai aiškinasi, kuo archeologo darbas skiriasi nuo istoriko, kokius šaltinius abu tiria ir kodėl kiekvienas radinys nėra lobis, o praeities liudininkas, kurį reikia išsaugoti.Mokiniai aptaria, kas yra „juodieji kasinėtojai“, kuo jų veiksmai pavojingi kultūros paveldui ir kodėl archeologiniai tyrimai privalo būti vykdomi moksliškai. Baigiantis pamokai, mokiniai susiskirsto į grupes, gauna simbolines „perkasas“ ir ieško sėklų – taip praktiškai patiria, kaip archeologai tiria žemės sluoksnius ir atranda praeities pėdsakus.
Pamokoje ugdoma pagarba kultūros paveldui, praktinės veiklos skatina smalsumą ir gebėjimą tyrinėti, siejant atradimus su Vilniaus pilių istorija.
Pamoka atitinka 5 klasės istorijos vadovėlio „Kelias“ temą „Archeologija – kas tai?“ ir papildo ją konkrečiais pavyzdžiais iš Vilniaus pilių teritorijos. Ji taip pat pritaikoma 2 klasės visuomeninio ugdymo temai „Praeities liudytojai“.
Pamoka sukurta bendradarbiaujant su Lietuvos archeologijos draugija, vyksta Vilniaus pilių kupole.
Ulos Šimulynaitės piešinio fragmentas.
Esate Vilniuje dirbantis mokytojas ir norėtumėte savo klasę užregistruoti į šią pamoką? Prisijunkite!
Pamokos tikslas
Suprasti skirtumus tarp archeologijos ir istorijos, ugdyti pagarbą kultūros paveldui.Pamokos planas
1. Įvadas (10 min.)Pokalbis, kaip mes sužinome apie praeitį.
2. Temos nagrinėjimas (15 min.)
Aiškinamės, kas yra archeologija ir archeologas, kaip žemės sluoksniai primena istorijos puslapius. Aptariami pavyzdžiai iš Vilniaus pilių teritorijos, taip pat aptariami „juodieji kasinėtojai“.
3. Praktinė veikla (15 min.)
Grupėmis ieškoma „radinių“ perkasose ir jie aptariami.
4. Apibendrinimas (5 min.)
Refleksija: ką sužinojome apie archeologiją?
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Archeologija, kultūros paveldas, istorijos šaltiniai, praeities pažinimas, Vilniaus pradžia, žemės sluoksniai, tyrinėjimas ir atradimas, istoriniai radiniai, pilys ir senovės gyvenvietėsPamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, B. Radvilaitės g. 2, Vilnius
Atsiliepimai
Agata Babinska
Ačiū už puikią edukaciją ir smagų praktinį laiką vaikams.
Margarita Čekanauskaitė
Didžiausios rekomendacijos. Puiki edukacija, puiki edukatorė Nerilė. Vaikams buvo labai smagu!????
Panašios pamokos