Figūros gamtoje
Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - Laima Loginovienė
Pamoką sukūrė - Laima Loginovienė
Kokias geometrines figūras atpažįstame gamtinėje aplinkoje?
Pamoka skirta mokiniams praktiškai patirti, kaip geometrinės figūros pasireiškia mus supančioje aplinkoje. Vaikai grupėse kuria figūras iš gamtinių medžiagų, jas pristato vartodami krypties žodžius („virš“, „po“, „šalia“) ir mokosi atpažinti realiame pasaulyje. Vėliau jie ieško objektų, atitinkančių figūrų formas, ir fiksuoja atradimus.Pamoka ugdo erdvinį mąstymą, kūrybiškumą, kalbinius įgūdžius bei bendradarbiavimą. Ji vyksta mokyklos kieme, parke ar kitoje saugioje lauko erdvėje, skatinant aktyvų mokymąsi per patirtį.
Pamoka pritaikyta įtraukčiai – veiklos suplanuotos taip, kad kiekvienas mokinys galėtų dalyvauti: užduotys atliekamos grupėje arba individualiai, naudojamos lengvai prieinamos priemonės iš gamtos, mokiniai pasirenka jiems tinkamą užduoties atlikimo būdą pagal savo gebėjimus.
Pamokos paveikslėlis: https://shorturl.at/lJrDX
Pamokos tikslas
Atpažinti, įvardyti ir kūrybiškai perteikti geometrines figūras, naudojant gamtines medžiagas.Pamokos planas
1. Mokytojas pristato pamokos temą ir klausimą.– SUP: klausosi, gali parodyti figūrą kortelėje ar aplinkoje.
2. Aptariame žinomas geometrines figūras ir jų savybes (apskritimas, kvadratas, trikampis, stačiakampis).
– SUP: pasirenka vieną figūrą iš kortelių arba pasako žodžiu, jei moka.
3. Suskirstome mokinius į grupes, kiekviena išsitraukia kortelę su figūra. Vaikai kuria figūrą iš gamtoje rastų medžiagų.
– SUP: gali atlikti užduotį individualiai, padėti grupei rinkti medžiagas ar kurti paprastesnę, pagal savo gebėjimus, figūrą.
4. Grupės pristato sukurtas figūras, vartodami krypties žodžius („virš“, „šalia“, „po“, „prieš“).
– SUP: gali padėti rodyti figūrą, atsakyti vienu žodžiu ar gestu.
5. Vaikai gauna „padidinimo stiklo“ lapus ir ieško aplinkoje daiktų ar augalų, kurių formos primena figūras (pvz., akmuo – rutulys).
– SUP: padeda ieškoti, rodo surastus objektus ar žodžiu pasako jų pavadinimus.
6. Mokiniai pristato atradimus: kokius objektus atpažino, su kokia figūra jie susiję.
– SUP: gali parodyti objektą ar piešinį, padedant bendraamžiui ar mokytojui.
7. Refleksija.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Figūros.Pamokos vieta:
Fabijoniškių seniūnija, P. Žadeikos g. 2, Vilnius
Panašios pamokos