Programos „Darni mokykla - nuo teorijos iki praktikos“ II modulis „Klimato krizė - ką dėl jos gali padaryti mokyklos bendruomenė?“
Maksimalus dalyvių skaičius: 35
Modulis „Klimato krizė - ką dėl jos gali padaryti mokyklos bendruomenė?“ yra programos „Darni mokykla - nuo teorijos iki praktikos“ antroji dalis. Visos programos trukmė - 40 ak. val. (iš jų 14 ak. teorinių val., 18 ak. val. praktinio darbo ir 8 val. savarankiško darbo). II modulio trukmė - 10 ak. val.
Programos anotacija
Šiandieninė visuomenė susiduria su vis sudėtingesniais aplinkos, socialiniais ir ekonominiais iššūkiais, todėl darnaus vystymosi nuostatų ugdymas tampa esminiu visos švietimo sistemos tikslu. Švietimas darniam vystymuisi mokykloje tampa itin svarbiu, nes jis skatina mokinius suvokti jų kasdienio elgesio ir pasirinkimų poveikį aplinkai bei visuomenei, padeda ugdyti kritinį mąstymą, empatiją bei atsakomybę už savo veiksmus.
JT Darnaus vystymosi tikslo „Kokybiškas švietimas“ 4.7 uždavinyje įvardyta siekiamybė „Užtikrinti, kad iki 2030 m. visi besimokantieji įgytų darniam vystymuisi reikalingų žinių ir gebėjimų.“ Be to, atnaujintose bendrojo ugdymo programose globalios ir darnaus vystymosi temos yra tarpdalykinės ir integruojamos į visus mokomuosius dalykus. Todėl svarbu padėti mokytojams keisti savo kasdienes ugdymo praktikas, į jas integruojant ir darnaus vystymosi nuostatas.
Programos tikslas – sustiprinti bendrojo ugdymo mokyklų mokytojų asmenines ir profesines kompetencijas, leisiančias tikslingai ir efektyviai integruoti darnaus vystymosi temas į ugdymo procesą, o darnaus vystymosi nuostatas – į mokyklos gyvenimą.
Programos uždaviniai:
1. Stiprinti programos dalyvių supratimą apie globalias ir lokalias darnaus vystymosi tendencijas ir švietimo vaidmenį kuriant darnią ateitį;
2. Per teorinius užsiėmimus ir praktines užduotis stiprinti programos dalyvių darnaus vystymosi nuostatas;
3. Ugdyti programos dalyvių gebėjimus taikyti įgytas žinias ugdymo procese ir visame mokyklos gyvenime.
Programą sudaro 4 moduliai:
I modulis „Darnus vystymasis švietime“ 10 ak. val., lapkričio 19 ir 26 d.;
II modulis „Klimato krizė - ką dėl jos gali padaryti mokyklos bendruomenė?“ 10 ak. val., gruodžio 3 ir 9 d.;
III modulis „Kaip suprasti migraciją darnaus vystymosi ir klimato krizės kontekste?“ 10 ak. val., sausio 22 ir 29 d.;
IV modulis „Darnus vartojimas darniam pasauliui kurti“ 10 ak. val., vasario 18 ir 19 d.
Mokymus veda VšĮ „Pasaulio piliečių akademija“ vadovė Indrė Augutienė ir lektorių grupė.
Dalyvavimas visuose programos moduliuose nėra privalomas. Dalyviams bus išduodami pažymėjimai už kiekvieną modulį atskirai, nurodant modulio trukmę valandomis, dalyvautas valandas ir bendrą programos valandų skaičių.
REGISTRACIJA VYKSTA tik šioje platformoje iki gruodžio 9 d. 10 val. imtinai.
Programos anotacija
Šiandieninė visuomenė susiduria su vis sudėtingesniais aplinkos, socialiniais ir ekonominiais iššūkiais, todėl darnaus vystymosi nuostatų ugdymas tampa esminiu visos švietimo sistemos tikslu. Švietimas darniam vystymuisi mokykloje tampa itin svarbiu, nes jis skatina mokinius suvokti jų kasdienio elgesio ir pasirinkimų poveikį aplinkai bei visuomenei, padeda ugdyti kritinį mąstymą, empatiją bei atsakomybę už savo veiksmus.
JT Darnaus vystymosi tikslo „Kokybiškas švietimas“ 4.7 uždavinyje įvardyta siekiamybė „Užtikrinti, kad iki 2030 m. visi besimokantieji įgytų darniam vystymuisi reikalingų žinių ir gebėjimų.“ Be to, atnaujintose bendrojo ugdymo programose globalios ir darnaus vystymosi temos yra tarpdalykinės ir integruojamos į visus mokomuosius dalykus. Todėl svarbu padėti mokytojams keisti savo kasdienes ugdymo praktikas, į jas integruojant ir darnaus vystymosi nuostatas.
Programos tikslas – sustiprinti bendrojo ugdymo mokyklų mokytojų asmenines ir profesines kompetencijas, leisiančias tikslingai ir efektyviai integruoti darnaus vystymosi temas į ugdymo procesą, o darnaus vystymosi nuostatas – į mokyklos gyvenimą.
Programos uždaviniai:
1. Stiprinti programos dalyvių supratimą apie globalias ir lokalias darnaus vystymosi tendencijas ir švietimo vaidmenį kuriant darnią ateitį;
2. Per teorinius užsiėmimus ir praktines užduotis stiprinti programos dalyvių darnaus vystymosi nuostatas;
3. Ugdyti programos dalyvių gebėjimus taikyti įgytas žinias ugdymo procese ir visame mokyklos gyvenime.
Programą sudaro 4 moduliai:
I modulis „Darnus vystymasis švietime“ 10 ak. val., lapkričio 19 ir 26 d.;
II modulis „Klimato krizė - ką dėl jos gali padaryti mokyklos bendruomenė?“ 10 ak. val., gruodžio 3 ir 9 d.;
III modulis „Kaip suprasti migraciją darnaus vystymosi ir klimato krizės kontekste?“ 10 ak. val., sausio 22 ir 29 d.;
IV modulis „Darnus vartojimas darniam pasauliui kurti“ 10 ak. val., vasario 18 ir 19 d.
Mokymus veda VšĮ „Pasaulio piliečių akademija“ vadovė Indrė Augutienė ir lektorių grupė.
Dalyvavimas visuose programos moduliuose nėra privalomas. Dalyviams bus išduodami pažymėjimai už kiekvieną modulį atskirai, nurodant modulio trukmę valandomis, dalyvautas valandas ir bendrą programos valandų skaičių.
REGISTRACIJA VYKSTA tik šioje platformoje iki gruodžio 9 d. 10 val. imtinai.
Esate Vilniuje dirbantis mokytojas ir norėtumėte užregistruoti į šiuos mokymus? Prisijunkite!
Mokymų turinys
II modulio temos:
- Klimato krizė: lokalios ir globalios pasekmės;
- Klimato krizės socialinė, ekonominė, aplinkosauginė dimensijos;
- Klimato teisingumas;
- Klimato kaita kaip tarpdalykinė tema;